onsdag 25 januari 2012

Host, host, host...

Tack för gårdagens gratulationer!!!
Var till läkaren i går. Kraftig infektion i luftvägarna, hemsk hosta och tecken på öroninflammation... Idag har det dessutom lags till nästäppa. Och så har jag rejält lock i öronen...
Jag blev sjukskriven till och med måndag och fick order om att jag inte får börja jobba igen förrän jag verkligen mår bra. Dels för att det inte ska bli sämre ännu en gång och sen påpekade hon lite fint att det nog inte är så bra att jobba med den här hemska hostan i en restaurang... Och så ordinerade hon en massa vila.

Så nu blir det ett par dagar med en massa lugn och ro. Hoppas jag. Vore skönt om jag i alla fall fick sova på nätterna. Natten som gick var i alla fall bättre än natten innan...

Tänkte att jag kanske skulle hinna med och läsa lite i böckerna jag lånade på bibblan förra veckan.. ´kan ju vara bra att läsa dom innan det är dags att lämna tillbaka. Även om det går att göra omlån....

Nä, stänga ner datorn en stund och fixa lite lunch innan jag däckar en stund i soffan... :o)

5 kommentarer:

  1. Vilken klok doktor, hoppas nu bara att du följer hennes råd och håller dig ifred:-)

    Helena

    SvaraRadera
  2. Jodå, jag ska följa läkarens ordination. Vill inte må så här igen... Det räcker nu...

    SvaraRadera
  3. Klokt att ta det lite lugnare!
    Du fick väl något för att dämpa hostan så du kan sova ordentligt?

    SvaraRadera
  4. Yups, fick påfyllt av den vi hade hemma och en starkare till natten. Fast i natt var det inte hostan som var värst. Sov bara dåligt...

    Och vad då, jag är väl alltid lugn... ;o)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...