tisdag 20 december 2011

Jag såg ljuset!

Det har varit en lång dag idag trots att den egentligen varit kort. Jag sitter redan på tåget hem. Fatta hur skönt det var att få gå hem medan det fortfarande är ljust ute!!!

Jag är på väg till dagis där det väntar föräldrarfika och vernisage inne hos Emilia. Ska bli kul.

Till kvällen ska jag göra lite sill och när ungarna kommit i säng ska jag lägga mig på soffan och dö lite. Är helt slut! Det är lite för mycket att orka med just nu. Så jag tänker gå emot strömmen - jag är INTE stressad över julen. Det är julen som håller mig uppe just nu! :-D

9 kommentarer:

  1. Haha känner vi inte alla igen oss i det där att stressa oss igenom dagarna innan jul? Men snart är det över och då ska det fixas nyårsmat och kläder till det istället! :)

    SvaraRadera
  2. Jag har typ allt kvar att göra. Tre julklappar är inhandlade och resten kvar. Jag är glad att vi firar jul hos min moster. Och nyår firar vi inte alls, förutom att vi äter lite godare mat sen sover alla innan tolvslaget :)

    SvaraRadera
  3. hållet m dig jag e heller inte stressad har handlat lite jul klappar idag har några kvar i morgon däremot görs ingen jul mat den köpes mestadels färdig o skinkan fixar mor!!

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt, lägger du in sillen själv?
    Sv. Ja, men de tyckte på Wigglekart att jag redan fått 4 stycken så de ville inte ge mig någon.... :-(
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Sara - det är inte jul och nyår som stressar mig. Det har jag koll på. Det är annat i livet som stressar...

    Lilith - Jag har lite klappar kvar men tror jag har koll. ;o) Vi firar här men kör med knytkalas. Så det är inte så avancerat.

    Virre - oj, gör ni ingenting själva? Här gör vi det mesta själva.

    Ötjejen - yups, det är enkelt. Receptet kommer upp i bloggen sen.
    Och dåligt av dom! Ändå!

    SvaraRadera
  6. Jag känner mig oxå stressad över att INGEN i det här huset har lust att städa... så lotten lär falla på: Mig! BLÄ!!!

    Kram

    (men som en god vän sa till mig: Skit i städningen, julen lär komma ändå!!) ;)

    SvaraRadera
  7. nej vi gör inte de vi köper sill janson har vi inte skinkan fixar mamma scans köttbullar o prinskorv går hem sen bobs risgrynsgöt funkar som frukost även att göra risala malta på:)! som då e min lott art fixa:)! ingen av oss i familjen e någon fan av julmat så vi har inte så mycke!!

    SvaraRadera
  8. Ewa - hehe, fördelen med att jobba medan maken är hemma är att jag med gott samvete kan tvinga honom göra en del. ;o)

    Och din vän är smart! :o)

    Virre - aha... julen då vill jag ha hemgjorda köttbullar, sillar gör vi, men inte så många. Sillsallad vägrar jag köpt. skinkan är nyslaktad så den ligger på saltning nu.
    Sen är det ju en massa annat också som vi äter men är nog inte så mycket mer som lagas helt från grunden. Jo, Tony ska grava lax. Men mycket är ju också att vi tycker om att laga mat.

    SvaraRadera
  9. jag skulle också vilja tycka de e kul linda men gör dess värre inte de!!:)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...