söndag 18 december 2011

Fjärde advent

Hur kan det redan vara fjärde advent?!
Var tar tiden vägen?

Idag har vi tyvärr ingen snö kvar. Känns väldigt trist för även om det inte kom nån stor mängd igår så blev det ändå vitt ute! Lite deprimerande med barmarken idag...

Idag har vi byggt ihop och dekorerat pepparkakshuset vi bakade igår. Vi hade riktigt skoj när vi limmade på allt godis och eftersom jag gjorde egen kristyr kände jag mig tvungen att göra slut på den med. Det är nog mer godis och kristyr än pepparkaka. Men vad gör det? ;o)

Vi har dessutom gjort flera små mini-potatisgratänger som åkt in i frysen. Så gott!!! Dessa små har jag gjort i Jansonformat, alltså med strimlad potatis. Gjorde en vanlig med skivad potatis till middag med och serverade skivad stekt fläskytterfilé till. Gissa om jag är glad att det blev matlåda med...

Jag hade planerat att göra lite julgodis med men kom inte så långt och nu är jag för trött... Får bli en annan dag.
Däremot håller maken på och lagar till en skinka. Den ska sen grilljeras. Har laddat med julknäcke så jag hoppas vi hinner med en knäckis med griljerad skinka redan idag.

Och vet ni vad? Jag har vunnit en Godissäck inne hos Tjejmorsan!!!! Jag är så lycklig!!!! Jag som nästan aldrig vinner nåt heller... Kommer vänta med spänning på posten den här veckan! :o)
Ett perfekt avslut på en annars rörig kväll!!!

3 kommentarer:

  1. Grattis och jag är glad att kunna glädja dig och din familj med säcken :)

    SvaraRadera
  2. Jag tror att snön förflyttade sig hit, för här har det snöat i ett dygn.

    SvaraRadera
  3. Ewa - tack!!! :o)

    Lilith - fusk!!!!! ;o) Här är det inte ens heltäckande... =(

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...