torsdag 29 december 2011

Ett steg framåt, två bak....

Sakta men säkert går dagen mot sitt slut... Eftersom jag var uppe på två röda (nästan i alla fall) i morse redan vid sjutiden och har varit i gång nästan hela dagen sen då så börjar jag bli en aning trött nu... Det är skönt att kvällen snart är här.

Tjejerna har numera rensade garderober i sitt rum och grabbarna i sitt rum. Blev en del bortrensat och en massa ordning och reda. Känns väldigt bra att ha det gjort!
Lagom ansträngande med då jag kunde göra det mesta sittandes. ;o)

Tvätthögen har det väl inte gått riktigt lika bra med då grabbarna fyllde på den ganska bra när vi rensade det sista i rummen.. Suck! ;o)

Jag och Sofia pratade lite om det här med tvätt och att låta barnen hjälpa till. Hur mycket hjälper ditt/dina barn till med tvätten? Vad gör dom och vilken ålder har dom?

Här hemma får Sebastian och Oskar plocka in sina kläder i garderoberna - med blandat resultat. Dom hjälper till att hänga tvätt ibland men jag är nog lite för kräsen där, jag vill ha kläderna noggrant upphängda. :o) Däremot har dom inte fått lära sig att tvätta på helt eget bevåg ännu.

Nä, om man skulle ta och försöka koka soppa på en spik... För inte kom jag iväg till affären i god tid inte...

4 kommentarer:

  1. Charlie (4år) får ibland hjälpa till att plocka ner sina saker i rätt låda. Melvin (9år) hjälper till med både att hänga tvätten och sortera ren tvätt. Han får även sätta igång en tvätt men då fyller jag på tvättmedlet.

    SvaraRadera
  2. Adam 6år och Isabel 4 år gör inte mycket med tvätten. de får lägga smutsigt i tvättkorgen. Ibland är de med och trycker på knappen på tvättmaskinen, det är ju kul ;-) Sen så brukar Isabel ibland hjälpa mig att hänga, men då ger hon mig plagg som jag hänger upp samt att hon kastar sånt som ska torktumlas i torktumlaren. Jag och Martin lägger in kläderna i deras hyllor/lådor, annars blir det kaos. Ibland hjälper Isabel till. Jag har inte ens tänkt på att de ska hjälpa till med det än. De städar och Adam brukar hjälpa och dammsuga. Sen får de ställa undan från bordet. Men man borde kanske börja få de att hjälpa till mera...

    SvaraRadera
  3. Mina lägger sina smutsiga kläder i rätt tvättkorg på kvällen. Och om Maja vill när jag vikt undan den rena tvätten får hon lägga in den till sig, men det är frivilligt.

    SvaraRadera
  4. Vad kul det var att läsa hur ni andra har det! Tror minsann mina ska få börja ta lite mer ansvar för sina kläder framöver! :o)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...