tisdag 25 oktober 2011

Känner mig blåst!

Jag lyckades hamna hos samma frisör som klippte av mig håret förra månaden. Han är jätteduktig och väldigt noggrann. Det är bara ett problem - vi ser inte riktigt likadant på frisyren jag vill ha.
Jag vill ha det längre i fram och kort och spretigt i bak. Han vill klippa det mer jämnt och blåsa upp det som en bob.... Nej tack! ;-)

Några förklaringar senare har jag i alla fall fått fram vad jag menar och han har förstått. :-)
I dag blev det nog lite kortare än sist, men lika nöjd är jag för det.

Jag har dessutom hunnit ha en härlig eftermiddag med Martina och Johanna. Lunch, fika, shopping och en massa prat om det mesta! Nu sitter jag på tåget hem och ångrar lite att jag tog en stor chailatte... Kissnödig deluxe. ;-)

Hehe... Googlade uppblåst bob frisyr för att hitta en hemsk att visa. Resultatet är bilden ovan. Bjuder på den! ;-)

8 kommentarer:

  1. Tack för idag! :D
    Hihi tur att jag har nära hem, tömma blåsan.com

    Kram

    SvaraRadera
  2. Johanna - fuuuuuuuusk!!! Nästa gång får du komma hit så ska jag tvinga i dig en massa dricka. ;o)

    SvaraRadera
  3. Det är inte alltid lätt att få frisören att förstå. Men jag tycker det är snyggast när det liksom är klippt snett uppåt framifrån och sen kort i nacken när man har en bob frisyr :)

    SvaraRadera
  4. Gelica - jo, men det där med längre i fram och kortare i bak fattade han, men inte att jag ville ha en spretig frisyr. :o)

    SvaraRadera
  5. Haha fylla mej med dricka.. är så trött så tolkade det som "supa ner dej".. Att du skulle ge mej en fylla. :p

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hahahaha! Nä, syftade på kissnödig-te! ;o)

    SvaraRadera
  7. Finns det ingen toalett på tåget?

    Sv: Min hälsocoach sa max 1dl färdigkokta kolhydrater till maten och mycket protein och grönt, men det var anpassat för mig. Allra helst hade hon velat att jag avstod helt från kolhydrater någon vecka men det funkar inte riktigt för mig.

    SvaraRadera
  8. Skönt/tur att ni förstod varann till sist!

    SV: Julmust istället för vin? Jösses :-O

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...