måndag 31 oktober 2011

Bloggen är lite mer min egen nu!

Bloggen har fått en egen domän. Och ja, det är andra försöket...
Med ett nytt namn. lindaw.se kändes väldigt mycket som jag. Och lite enklare att dela med sig av än l2kw.blogspot.com. ;o)

Liten fråga bara till er andra där ute... Jag har nu lyckats peka om så att lindaw.se hamnar på l2kw.blogspot.com. Så långt fungerar det jättebra. Men när jag försöker göra det tvärtom får jag upp en sida med texten

Du kommer att vidarebefordras Bloggen som fanns här tidigare finns nu på http://www.lindaw.se/.
Vill du bli vidarebefordrad?
Denna blogg lagras inte på Blogger och innehållet har inte kontrollerats vad gäller skräppost, virus och andra sorters skadlig kod.
 


Ska jag bara strunta i att peka om blogspot till nya domänen eller finns det ett enkelt sätt att få ordning på detta? För som det är nu vet jag inte ens hur jag ska kunna göra en direktlänkning till ett specifikt inlägg med lindaw.se...

Jaja, jag är nöjd i alla fall! Fick bli en ny header och lite småfix i bloggen med... :o)



10 kommentarer:

  1. Jätte fint ju! :)

    Jag minns inte hur jag gjorde, bara att jag gjorde fel ha ha men det löste sig tillslut men det var för att jag ändrade domän en andra gång och glömde peka innan. =P Nu får jag länka på förra adressen istället men men det funkar ju också! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack!!!

    Jag får väl låta det vara så här så länge. Och låta maken googla till sig svaret. ;o)

    SvaraRadera
  3. Det enda är väl att om man skriver http://lindaw.se i adressfältet och trycker enter så kommer man till dig men då ändras adressen i adressfältet till l2kw.blogspot.se istället.
    Men det kanske inte gör något iofs...

    SvaraRadera
  4. Nä, det gör ju inget egentligen. Är väl mest det att jag inte kan direktlänka till inlägg med nya adressen...

    SvaraRadera
  5. Åh, jag vill oxå ha en ägen domän, men kommer inte på något bra namn *GAHHH*
    kram

    SvaraRadera
  6. Ring supporten och kolla tycker jag. Det måste ju fungera.

    SvaraRadera
  7. Ja ha var det så man skulle göra. Har sett en massa folk med egna domännams i bloggen och aldrig riktigt fattat hur man ska göra.
    Fick du nån klarhet i saken?

    Jag har nämligen en domän yohanna.se där jag har min hemsida. Men skulle vilja ha bloggen där också.
    Ja det är svårt med det tekniska.

    Ha ha har fortfarande inte sett vad den däringa Mats stegar för något. Är det för lite med mina 20.000 om dagen?

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  8. Jenny - ja du, det är inte lätt... Tog mig lång tid... ;o)

    Martina - ger det ett par dagar till. ;o)

    Yohanna - svarade i din blogg...

    SvaraRadera
  9. Hej. Hur gick det? Jag försöker göra samma nu och får detta meddelande "Denna blogg lagras inte på Blogger och innehållet har inte kontrollerats vad gäller skräppost, virus och andra sorters skadlig kod."

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick ordning på det genom att ta hjälp av supporten hos Loopia. Dom hjälpte mig att peka om bloggen och vilka inställningar som behövde göras. :)

      Radera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...