onsdag 24 augusti 2011

In i dimman!

Denna tjocka dimma mötte oss idag på väg till skolan.

Då har höstterminen verkligen börjat nu. Grabbarna började skolan igen igår. Oskar i första klass med en ny lärare som jag fattade tycke för på en gång. Sebastian har kvar samma bra lärare som han hade förra året.
Efter upprop och information i klassrummen blev det gemensam korvgrillning för hela skolan ute på gården.

Därefter lämnades Sebastian kvar på fritids. Han har bytt fritids och var så nöjd så!
Tony körde mig, Oskar och Malin till Skärholmen för optikerbesök för Oskar. Han var inte lycklig! ;-)
Det konstaterades att glasögonen var perfekta i styrka och att han ska använda dom på heltid. Det gillar han inte! ;-)

Vi hann dessutom kika lite i affärer och inne på cubus sprang vi först på Martina med son och sen dottern till en av mamma och pappas gamla grannar. Jag har inte träffat henne på nästan 20 år! Tänk vad bra det är med facebook ibland. :-)

Lagom när barnen var nattade på kvällen åkte Tony iväg för att gå nattvakt i båtklubben. Han kom sen hem lagom till jag och barnen skulle äta frukost i dag.
Barnen fick säga gonatt till pappa innan det var dags att gå. ;-)
Efter lämning av grabbarna var Emilia, jag och Malin ute och gick en sväng innan vi hamnade på dagis. Det var så där dovt tyst ute som det blir i kompakt dimma.

Nu sitter Malin och jag på bussen. Vi ska till port73 för att fika. En fika som vi har försökt få till i ett års tid. Bättre sent än aldrig. ;-)

Ikväll är det dessutom dags för bokklubb igen och jag är värdinna. Får se vad jag ska bjuda på. :-)

1 kommentar:

  1. Wow, vilken dimma ni hade! Här sken solen, iaf för en stund!

    Tycker gott du kan lägga ut boklistorna för bokklubben så man får lite inspiration! ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...