torsdag 7 juli 2011

Min (vår) lilla laptop...

Eftersom bland annat Lindisen påpekat att jag faktiskt har en laptop och därför borde kunna ta med den att blogga ifrån när vi inte är hemma så tänkte jag visa problemet...

Vår lilla laptop kvalar in under kategorin stationär laptop. ;-)
17 tum widescreen = större än den underbara laptopkudden!
Dessutom fungerar batteriet i typ två minuter.
Och den väger ett halvt ton.

Så på min önskelista står en minilaptop. Fast nu har jag fått höra flera gånger att dom är för små...
Ge mig tips och råd! Vilken storlek är lagom? Och det ska inte vara en surfplatta!
En liten laptop som lätt ska kunna tas med, surfa och blogga på, använda photoshop. Lite sånt... ;-)  

5 kommentarer:

  1. Du får väl prova min acer (one) och bilda dig en uppfattning, lite och lätt att ha med, upp till 8 timmars bat tid med en 10,5 " skärm.
    //Robban S.

    SvaraRadera
  2. Jag har en Lenovo (via jobbet iofs) och tror det är 12,1" skärm på den, men den är perfekt. Väger inget, liten och nätt men samtidigt inte för liten för att kunna skriva snabbt på (och se vad det står)!
    Vi har även en sån monsterjätte som ni hemma, den släpar man inte med sig i onödan nej... :)

    SvaraRadera
  3. min laptop är lika stor som di, men tycker inte den är för stor för att vara laptop =) men för att försäkra mig köpte vi en minilaptop som jag gillar i storlek, ja liten- men större i mobilen =) Ps är ett tungt program som inte går att få in i den, precis då den "stora" laptopen klarar det.

    ang att kommentera, jag har samma problem som du, får skriva in manuellt, men då funkar det =) (är så även i min egen blogg...)

    SvaraRadera
  4. jag hart ju en liten, du vet Linda. den är super. jag har PS och allt möjligt i den, det funkar.

    SvaraRadera
  5. Robban - gärna!

    Alfvan - åh, nu blev jag mer sugen på en mini.

    Linda - skönt att veta att det inte bara är för mig det strular.

    Andrea - den lilla rosa jag tittade på ingick ps elements... Är fortfarande sugen på den! ;-)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...