onsdag 6 juli 2011

Jag är min egen!

Ja, numera är jag min egen... Alltså, jag skaffade en domän. Nu ska jag bara fatta hur man gör också. ;o) Erkänner mer än gärna att jag inte fattar ordentligt. ;o)

Appropå att inte kunna själv och så... Läste ett bra inlägg hos Skrotmamman idag om att vara White Trash. Konstaterade att jag nog kan klassa mig själv som WT minus barnnamnen... Hehe... Jag tycker att det är ett väldigt nedsättande uttryck på andra människor.
Mjukisbrallor, amerikanskklingande namn och låg utbildning...
Jag älskar mina mjukisbrallor! Jag avslutade gymnasiet precis med nöd och näppe (och inte pga okunskap), jag har under mer än halva mitt liv haft sönderfärgat hår, jag slavar på donken, har fyra ungar... Tatuerad är jag också...

Men nä, jag är nog mest bara en vanlig svensson. ;o)

Dagen idag då? Jodå, vi kom iväg en sväng. Lämpade av x antal kassar och väskor, packade upp i stort sett allt och sen gav vi oss ut på stora äventyr. Jag, maken och alla ungar besökte Heron city. Lite shopping på mediamarkt och middag. Perfekt ställe att äta middag på. Ungarna fick sina efterlängtade Happy Meals medan maken och jag valde en varsin grekmiddag. MUMS!

Tog en lång kringelkrok väg hem ut mitt i skogen. Riktigt trevligt att bara åka runt så där nästan utan mål.

Nu ska jag försöka lösa mina domäntrassel... Ha en fortsatt trevlig kväll!

5 kommentarer:

  1. Jag skrev ju om det där med white trash nyligen, eller snarare jag outade mig själv haha
    Och utan att avslöja namnen så kan jag ju faktiskt konstatera att mina barn har namn som lika gärna skulle kunna vara amerikanska ja, men de gills nog inte haha
    http://ytterligare.blogspot.com/2011/06/hur-trash-ar-vi-idag.html

    SvaraRadera
  2. Hehe... Minns att du skrev, vet vem som tog bilden med. ;o)

    Och nja, dina barns namn är nog inte mer WT än mina barns. ;o)

    SvaraRadera
  3. Nu kunde jag komma in :)
    Måste genast läsa om WT, vi pratade om det för bara någon dag sedan på jobbet...

    SvaraRadera
  4. Ja du, känns som att jag och tekniken inte funkar tillsammans idag... Eller just nu överlag...

    Och ja, det är lite kul att läsa vad folk tycker är WT. För mig var det ett helt okänt uttryck innan jag såg det på familjeliv.se

    SvaraRadera
  5. Jag är nog också WT, jag har tre barn tätt, tatuering, är "lagom" tjock- men mina barn har gamla svenska namn och jag läser nu på högskola, så jag kanske bara är WT till hälften ;)... Men det är nog lite som du skriver det dom kallar WT i USA är väl typ Svenssons här... Kanske.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...