fredag 1 juli 2011

Fredagsmys och kramgo Panda...

Det blev en riktigt bra dag här i dag.
Tony lämnade Emilia på dagis och sen åkte resterande familjen till Nynäs en snabbis. Tony passade på att handa öl, öl som tydligen sålde slut på två röda. Men han hann med i alla fall.
Hem sen, hämtade Oskars glasögon och efter det åkte jag och grabbarna till stan.

Promenerade från Södra station till Filmstaden Söder. Köpte biljetter till Rio men förvarnades att föreställningen kunde ställas in då dom hade strul med projektorn (eller nåt sånt). Vi köpte biljettern i alla fall för det var den filmen grabbarna ville se.

Iväg för en snabb lunch på McDonalds. Tänk att det är så lätt att nöja barnen ibland. ;o) Lite kul för mig med blev det att vi gick dit. Träffade en gammal arbetskamrat. Som var höggravid. Jag hade totalt missat det trots att jag ser vad hon skriver på facebook hela tiden. Extra skoj var att hon är beräknad på Malins födelsedag. Ska bli kul att se när bebisen kommer.

Efter lunchen gick vi tillbaka till Filmstaden men istället för att ställa oss och vänta på filmen tio minuter innan det var dags så gick vi och köpte godis på Coop. När vi kom tillbaka upptäckte vi att filmen var inställd - trots detta så stod det att den gick!!!

Tillbaka för att lämna tillbaka biljetterna och försöka få biljetter till en annan film. Då upptäckte vi att Kung Fu Panda 2 skulle gå femton minuter senare än Rio. Vi hann precis få tag på nya biljetter i tid!
Det var första gången jag/ vi såg film i 3D-format och jag gillade det! Kommer helt klart hända igen!!

Vi alla tre gillade filmen och var riktigt nöjda efteråt!
Dock var det inte riktigt lika kul att ta tåget hem. Det var läskigt varmt, speciellt på sista tåget. När vi klev av här i Ösmo så var det kallare ute än inne på tåget och då var det ändå nästan trettio grader varmt ute!!!

Jag gick hem och hämtade Emilia och så gick vi tillbaka till dagis för att hämta hennes sista kläder som hon och Tony glömde när han hämtade henne vid tre.
Vi passade även på att lämna små presenter till hennes fröknar. Eftersom det var sista dagen på småbarn idag ville jag tacka av fröknarna lite extra men har inte kommit på nånting som känns rätt och så har tiden bara tickat på... Nu på eftermiddagen kom jag på det! Det blev en varsin diskhandduk med recept på kladdkaka på. Bjuder vi på fika så är det alltid kladdkaka så det kändes passande. Och så fick dom kort med hälsning på.
Vi smugglade in dessa och lämnade dom inne på Emilias avdelning innan vi gick hem. Ska bli kul att höra sen vad personalen tyckte. ;o)

Nu har jag plockat lite här hemma och fortsatt med det eviga tvättandet... Ska väl börja förbereda lite klädväskor sen med...

2 kommentarer:

  1. En fin gest tycker jag! Funkade 3D-bio trots "riktiga glasögon" under? har bara sett sån där kortis på Liseberg i 3D, aldrig en riktig....En fin gest tycker jag! Funkade 3D-bio trots "riktiga glasögon" under? har bara sett sån där kortis på Liseberg i 3D, aldrig en riktig....

    SvaraRadera
  2. Yups, det funkade bättre än jag trodde att det skulle med 3D-glasögonen trots glasögon! Rekommenderas att testa! <3

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...