söndag 17 juli 2011

Dom där rutinerna...

Vi har lyckats få till nånting som liknar rutiner i den här familjen. Jag, och oftast maken med, vaknar vid halv åtta. Vi drar oss till åtta medan ungarna vaknar en efter en.

Vid åtta börjar vi med frukosten. Det kokas kaffe och vatten till te och gröt. Ägg om det inte finns färdigkokta.
Och så äter vi en massa smörgåsar till detta. ;-)

Sen ska båten plockas i ordning. Ett, två eller tre barn river ut halva sina väskor för att hitta kläder för dagen. Att lägga tillbaka har dom inte förstått hur man gör. :-S Det ska dessutom bäddas och diskas...

Sen följer några timmar i land innan vi äter lunch. Och när jag än funderar på att börja med lunchen hinner klockan alltid bli minst halv ett innan den serveras... ;-)

Eftermiddagen ser ut som förmiddagen med den skillnaden att Malin sover middag och det oftast hela tiden är en vuxen med henne i båten.

Middagen grillas vid halv sex-tiden och sen tjoar ungarna runt medan vi vuxna är sociala på maten.

Vid sju börjar vi natta barn och har vi tur sover alla fyra före klockan nio.
Då går vi ofta upp och sätter oss vid brasan. Och nä, den är inte tänd varje kväll men vi sitter där och pratar. :-)

Elva, tolv eller nåt sånt somnar vi och en ny dag börjar om...

Kanske världens mest ointressanta inlägg...?

Just idag däremot funderar den här mamman på att strejka och lägga sig med en förhoppningsvis bra bok!
Hämta lite energi, känner att det behövs!

Gör ni andra nåt kul en solig söndag som denna?

3 kommentarer:

  1. jag beundrar er hur ni klarar att leva så där!! jag hade fått panik och klaustrofobi efter ett par timmar haha.

    SvaraRadera
  2. jAG OCH MINA 3 BARN HAR INGA RUTINER PÅ DEN 2 MÅNADER SOMMAREN.vAKNAR NÄR DOM VILL ÄTER NÄR OCH OM VI VILL SOMNAR NÄR VI E TRÖTTA DET TYCKER VI E SÅ SKÖNT..MEN DÅ E VI JU OCKSÅ PÅ LANDET..TYCKER ATT VARDAGEN E SÅ INKÖRD ATT RUTINERNA MÅSTE BRYTAS PÅ SOMMAREN.mEN bEUNDRAR DOM SOM E PRINSIP FASTA..TREVLIG SOMMAR

    SvaraRadera
  3. Linda - vi är ju vana... Och man lär sig. Men visst finns det stunder när utrymmet är för litet. ;o)

    Anonym - Nja, jag skulle nog inte orka med vardagen om barnen somnade och vaknade när dom själva ville. Det skulle aldrig finnas nån tid över för mig och maken att bara vara tillsammans då. Malin somnar redan vid sju, åtta och grabbarna skulle nog vara vakna till tio, elva varje dag då...

    Här handlar det inte så mycket om att vara principfast utan att få vardagen att funka även om vi är lediga. :o)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...