måndag 30 maj 2011

Bilder från helgen och lite naglar

Vi åkte ut på sjön i fredags! Härligt! Om man bortser från att temperaturen visade med höst än sommar. :-S Men vi klädde bara på oss mer  kläder och njöt ändå! Några regnskurar fick vi men mest på nätterna så det var ingen fara. Ungarna var väldigt nöjda och ville inte alls åka hem igår. Och jag förstår dom. Det är härligt där ute! Men som sagt, synd på temperaturen. Speciellt som det redan idag är 20 grader i skuggan. Jaja... Man kan ju inte få allt här i livet. ;o)
 Jag tog en promenad med ungarna. Upp på berget och kikade lite på utsikten. Det blåste ganska bra så segelbåten jag hade tänkt fotografera hade hunnit försvinna långt bort innan jag fick fram kameran. ;o) 
 Malin sov gott i båten, helt utslagen under lördagseftermiddagen. :o)
 Men när hon väl vaknade var det fullt ös.
 För att undvika att hon åt allt för mycket stenar, eller blev för kall om fingrarna vek vi in händerna i flecceoverallen. Så gulligt när hon kröp fram sen. ;o) 
 Sebastian rodde jollen. Det är nog bland det bästa han vet där ute!
 Emilia ville mest leka med vatten. Kanske inte det bästa när det bara är 8 grader i vattnet!!!
 Mer krypande. Lilla fröken börjar bli trött!
 
Väldigt trött. Så en vilopaus var på sin plats. 
 Morfar och farfar fixade taket ovanför matplatsen vid brasan så att det inte skulle läcka när det regnade.
 Bästa platsen för ett stenätande monster. ;o)
 Morfar i full koncentration när han "syr" ihop pressarna!
Gemensam middag tillsammans med mormor, morfar, farmor, farfar och kusin Natta.
Gravad lax med potatisknyten och grönsaker. Såååå gott!!!

Idag har jag tillbringar förmiddagen med att göra fint på balkongen. Har lite småsaker kvar att göra som att skura bort all fågelskit. Annars är jag nöjd! Chansar att hänga tvätten där ute med så håll tummarna för att den inte är full med fågelbajs sen.

Nu ska jag börja göra mig ordning för att ge mig iväg på vinprovning med Spot and Tell tillsammans med Sofia. Ska bli riktigt skojs!

Avslutar med bilder på mina naglar från i helgen och från igår. Ja, dom är tätt gjorda men just nu är dom lite sköra så jag måste ha dom målade hela tiden för att dom inte ska gå sönder ännu mer.
 Dessa målade jag halvmörkret i båten på lördagskvällen. Nöjd med färgerna och mönstrena men det var inte så fint lackat så det åkte av så fort vi kom hem...
Och i stället blev det dessa. Startade med att prova det röda Depend-nagellacket jag fick från Goodiebag och sen satt jag en lång stund och funderade innan jag hittade inspiration att fortsätta. Blev väldigt nöjd. I alla fall med vänsterhanden. Det var inte lika lätt att göra små prickar med pensel med fel hand. ;o)

3 kommentarer:

  1. snygga naglar! har du pensel nu?

    SvaraRadera
  2. Tack! Och jag målar med Depends nailart-lack. Dom har ganska bra penslar.

    SvaraRadera
  3. Den där j¨vla goodiebag. Alla får sina grejer men till mig kommer det minsann inget...

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...