måndag 11 april 2011

Livet just nu och måndagslistan

Det är en tråkig blogg här just nu... Ni får stå ut med dom sporadiska små inläggen som kommer så länge... Våren gör mig sugen på annat än att tillbringa tiden vid datorn och inte ens från mobilen blir det så mycket just nu.
Jag njuter av livet helt enkelt och ni får njuta av lite bilder! :o)
- Så här fin är vår gräsmatta på gården efter vintern... Det är denna vinter och även förra vinterns grus plus att dom har kört sönder hela gräsmattan. Eller gräsmatta... Det är mer en mossmatta. ;o)
- Och Malin har kommit på ett nytt hyss. Kasta ut alla rena underkläder från korgarna på golvet. ;o)
 - Malin äter pommes, hamburgerkött och majs. Första måltiden hon fick äta helt själv. Mumsigt värre!
- det blommar på gräsmattorna! Vackert!
  
  - Söt prinsessa på kalas. Emilia kunde ha den klänningen redan när hon var fyra månader, Malin är nästan nio månader!!!
- Malin är på dejt! Underbart söta båda två. Det är Martinas charmiga son. 
 
 - Efter en lunchdejt blir man så trött, så trött...
- Willvindejt i solskenet! Även RainCover fick vara med på ett hörn. ;o)
  - Nu blommar både blåsippor och vitsippor för fullt i skogarna! Och tussilago och scilla och en massa andra blommor!!
- Vi är ute på kvällsprommis innan bompa. Oskar plockade vitsippor.
- Malin satt och tjoade på min rygg. Strax efter bilden är tagen kom hon på att hon kunde dra mig i toffsen... :-S ;o)
 - En trött tjej... Eller nja... Oskar och hon tävlade och så här kul var det när han sprang ifrån henne hela tiden. Dom var jätteduktiga och sprang av sig en massa energi!

Avslutar så klart med veckans måndagslista.
Idag måndag är jag glad för att
- jag hittade en sååååå snygg bh idag!!!
- våren gör mig lycklig
- dom största trotsmonstren har försvunnit i takt med att snön har smält.
- vi har haft så varma kvällar att det går att börja ha fönstren öppna.
- Oskar hade utvecklingssamtal och fick en väldans massa beröm! Och ska dessutom få sin önskan uppfylld - läxor!
- Emilia var hos frisören förra veckan och tyckte det var jätteskoj!
- Malin kryper för fullt nu och har dessutom sakta börjat visa att hon vill klättra nu.
- det är snart påsk!!!
- båtsäsongen har börjat!
- jag har en underbar man och underbara barn! ♥


Tanken är att listan ska peppa inför kommande vecka och det är JennyN som ligger bakom. Gör en lista du med vetja. Vad är du glad för den här veckan?

3 kommentarer:

  1. Vilken bra lista!

    SvaraRadera
  2. Blidde ingen lista för sjukhusfamiljen denna veckan.... Men ett litet extra tack till dig idag, för tandkrämen! <3

    //godnatt från hon som borstat tänderna ;-)

    SvaraRadera
  3. Britta - tack!

    Skrotis - det är det vänner är till för!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...