tisdag 19 april 2011

Lite ledsen, varför är det så?

Vad gör att det är okej att trampa på en annan människa?
När är det okej att trampa på en annan människa?

Jag förundras så över att man kan störa sig så otroligt på en annan människa i en blogg att man tycker att denna är värd all skit den kan få!! Men varför fortsätter man läsa om man stör sig så? För att få kasta den där skiten och faktiskt sjunka till samma låga nivå som man säger att den här personen har? För sitt eget nöjes skull?

Jag förstår inte det!
Om jag stör mig på det personen i bloggen skriver om så slutar jag läsa, inte sjutton fortsätter jag läsa bara för att det är roligt. Och absolut inte bara för att få sitta här vid datorn och ösa ur mig i inlägg efter inlägg hur hemsk personen i fråga är...

Jag blir bara sååå ledsen! Den här personen är inte alls värd en massa skit, tvärtom! Hon är värd att gott här i världen. Hon kämpar mot livet och vinner gång på gång. Visst, hon kämpar på sitt eget vis och trampar säkert folk på tårna mellan varven. Men ändå, måste man klanka på allt för det???

Jag håller tummar och tår att hon en vacker dag kommer le, av hela sitt hjärta! Känna livet genom varenda millimeter av hennes kropp. Njuta och må bra! För det är hon värd!!!

Beckah - du är en underbar personen och du är verkligen värd att gott här i livet!!! Jag blir så väldigt ledsen när jag läser alla kommentarer i din blogg... Kämpa på! När man är på botten kan det bara gå uppåt, om så bara är för en minut, eller en sekund i taget! Jag tror på dig!


1 kommentar:

  1. Läser inte hennes blogg, även om jag hört en del genom er som gör det (kanske borde) Men det är aldrig ok att bara kasta skit eller trycka ner andra människor. Speciellt inte såna som man "inte känner".

    Marcus Birro var väl också påhoppad som bloggare/twittrare. När folk började skriva kommentarer som: "Jag hoppas att ni dör i en bilolycka hela familjen". Eh - va?!
    Då har det gått för långt. Många vändor om. Och man funderar på om man ska återinföra barnaga..... nästan.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...