fredag 22 april 2011

Långfredag

Det känns som att den här fredagen kommer bli extra lång. Jag var snäll och lät barnen se på film igår kväll. Emilia somnade bra där strax efter åtta men grabbarna strulade fram till vid halv tio. Härligt inte!

Men vi fick ju i alla fall 20 minuters sovmorgon. :-S

Emilia har sovit sin andra natt utan blöja! Det går bra hela natten men hon vaknar av att hon kissar på sig. Nån som har nåt tips?

Idag ska jag roa barnen medan Tony är i båten. Efter middagen ska vi till farmor och farfar på påskfika.
Om jag överlever mina monster. ;-)

5 kommentarer:

  1. Vi låter inte Ossian dricka något efter middagen på kvällarna, sen kissar han precis innan han lägger sig. Det har hänt några olyckor, precis i början men sen slutade han bara av sig sj'lv.

    Vet att vissa väcker sina barn för att kissa dom på natten men det funkade inte för oss. Han blev vansinnig.

    Pottan står bredvid sängen med ifall det skulle bli bråttom

    Så jag tror att det ger med sig efter ett tag. Tror vi mutade honom med något med, typ "om du klarar hela natten så får du xxx imorgon när du vaknar".

    SvaraRadera
  2. Tänkte också tipsa om pottan bredvid sängen. Och så kan man gå upp någon gång framåt morgonen (innan hon troligast vaknar) och hjälpa henne att kissa...

    SvaraRadera
  3. Dricka efter klockan sex får inget av barnen sen flera år. Vi kämpar ju med Sebastian sen flera år tillbaka.

    Hon kissar innan nattning och kissas innan jag lägger mig.

    Att kissa på morgonen kan bli svårt då det oftast är hon som väcker mig. :-S
    Och så skulle jag nog inte få henne att somna om.

    Jag får nog göra som Johannah säger, vänta lite till...

    Och en "muta", okej då, belöning är redan utlovad...

    SvaraRadera
  4. Men det kanske är värt att sätta klockan en halvtimme innan hon brukar vakna, en period för att väcka henne och kissa, eller kissa henne sovandes.

    Jag veeeet är det är okristligt tidigt.... Men så säger jag, kaxigt, som har mina blöjbarn än, och förtränger att vi ska potträna ;-)

    SvaraRadera
  5. Hehe... Med tanke på att det bara har gått två nätter och vi faktiskt har liiite lov här hemma så avvaktar jag över helgen i alla fall... Får se hur det blir sen med lite tidigare mornar för hela familjen.
    Och vad då, ska ni träna med pottan? ;o)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...