tisdag 22 mars 2011

Vinrus och geléhallon

Oj vilken trevlig kväll det blev i måndags! Spot and Tell + PrimewineBar = stor hit!!!
Vi lovades tapas och två sorters vin från Montecillo men serverades fyra sorters vin, varav det ena var ett rosévin. Jag har hittat sommarens favoritvin! Montecillo Rosado. Mmmm!!! Övriga viner som avsmakades var Montecillo Crianza, Reserva och Gran Reserva.
Eftersom jag inte är någon vinexpert har jag ju svårt att skriva ett fint utförligt omdöme om varje vin men jag kan säga så mycket som att alla fyra var väldigt goda viner. Crianzan var väldigt lättdrucken medan Gran Reservan nog blev favoriten av rödvinerna.

Maten var sååå god!!! Precis i min smak! Ost, oliver, lufttorkad skinka, salami... Och massor med annat gott... Jag var väldigt, väldigt nöjd med all mat!
Till bords satt vi fyra helt olika personer i en härlig blandning! En aftonbladetbloggare ( ja, jag var lite imponerad, tänker inte förneka det), en filmkritiker, en kvinna som hyr ut hus i nordligaste sveariket och så en fyrbarnsmorsa med botten och toppen (jag, för er som inte förstod det ;o)... Det som band oss samman var bloggande. Men så kul!
Så om ni andra ser det här, tack för middagssällskapet!

Avslutningsvis fick alla en varsin goodiebag med geléhallon med smak av Montecillo Rosado och tryffel med smak av Montecillo gran riserva från Ejes choklad.
Jag delade dessa mumsiga delikatesser med maken när jag kom hem. Så underbart goda!!!!!
Geléhallonen var verkligen i min smak. Riktigt smälte i munnen.  
Förutom dessa godsaker fick man dessutom en väldigt fin korkskruv.

Jag är otroligt nöjd med min kväll!!!!

2 kommentarer:

  1. Hej Linda,

    Vad kul att höra att du är nöjd med kvällen! Hoppas vi ses på nya Spottings snart :)

    Ha en bra dag!
    Linn, Spot and Tell

    SvaraRadera
  2. Tack själv för trevligt sällskap.
    Kvällen var trevlig med god mat/vin och som du skrev, vilken god godis :)

    Kram

    Ps Vilka söta barn du har :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...