tisdag 29 mars 2011

Rubrik ;o)

Suck! När jag lämnade Emilia på dagis i morse så meddelade hennes ena fröken att det går magsjuka! IGEN!!!! Jag orkar inte... Så trött på det... Och så blir jag lite sur för när jag gick iväg såg jag inga lappar om det och Tony hade inte tänkt på det när han hämtade. Går det magsjuka - eller andra sjukdomar - ska det sitta lappar uppe är min åsikt! Fel??

Var i väg med Malin på mammalunch. Supertrevligt och härligt sällskap. Mindre kul var all snö som vräkte ner. Som tur var så lade den sig inte... Nu vill jag har den där våren. Varmt och skönt så man kan tillbringa en massa tid utomhus!

Eftermiddagen har varit helt okej. Men när vi satte oss för att äta vägrade Emilia. Hon har ont i magen. Vi har fått i henne en banan. Återstår att se vad som händer nu. Jag laddar för magsjuka deluxe. Lika bra. Hellre en glad överraskning att det var falskt alarm än att chockas av att det kommer liksom...
Just nu ligger hon blev och hängig hos Tony i soffan...

Kan vara trötthet som är en orsak. Vi hade bästaste Andrea med barn här igår kväll. Åt middag tillsammans och Andrea var snäll och klippte grabbarna. Klockan hann bli över åtta innan det var dags att säga hej då och sen skulle barnen upp tidigt i morse. Fick väcka allihopa... Jaja... Det blir vad det blir. Laddat och klart är det i alla fall...

Är ganska typiskt då jag hade planer för morgondagen... Men så är det ju alltid... Och nä, jag ska inte oroa mig och hänga läpp, jag vet. Men jag är sån!

Nu ska jag i alla fall koppla bort det en stund, klä på mig och gå iväg och hämta grabbarna. Idag ska vi gå hem från scoutstugan! :o)
Ha en trevlig kväll!

Och ni, kika in hos Skrotmamman. Hon behöver visst lite hjälp! :o)

3 kommentarer:

  1. Usch för magsjukor som går, och jag tycker som du, det ska sitta lappar KLART OCH TYDLIGT om det "går saker", typ löss, kräksjuka, vattkoppor osv. På dörren där alla i alla fall har möjlighet att titta. På samma ställe minst som de sätter lapparna "tänkt på att vi stänger kl 16 imorgon/idag". Det är minst lika viktigt! ;-)

    Ja, jag behöver hjälp! Att röstas fram till Veckans Blogg hos APAN! Blogghorar för fullt ju!

    SvaraRadera
  2. Hua - hoppas det lugnar sig snabbt och att hon åtminstone får mår lite bra idag... och att alla andra håller sig friska!

    Till skrotmamman... jag har röstat - och sen skulle jag försöka kommentera i din blogg men fick upp att det var internt fel =/

    Kram

    SvaraRadera
  3. Skrotis - TACK! Ibland känns det som att jag är ensam om att tycka så!

    Petra - Verkar som att den tuffa natten kom med en lugn dag. Men ropar inte hej ännu! <3

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...