tisdag 1 mars 2011

Pendlare på Nynäshamnslinjen

Måste bara tipsa alla som på ett eller annat vis pendlar eller åker på Nynäshamnslinjen om
Pendlare på Nynäshamnslinjen.
Dom finns dels på Facebook men numera också som blogg för dom som inte har facebook.
Gilla och följ!
Bild lånad från Pendlare på Nynäshamnslinjen
Kopierat från deras sida:
Pendlare på Nynäshamnslinjen ett forum för oss som pendlar på Nynäshamns-linjen och som i åratal har haft stora problem. Vår primära arena är Facebook. där kan vi diskutera och informera varandra. Kanske vi kan påverka våra politiker för att få detta, för närvarande primitiva resande, till ett resande utan förseningar och problem.

För att "Pendlare på Nynäshamnsbanan" ska hålla en så hög kvalitet som möjligt är det viktigt att våra inlägg och kommentarer är konstruktiva och sakliga samt underbyggda av fakta. Viktigt att poängtera är också att vi här endast diskuterar sak och INTE person!

Denna sida är opolitiskt obunden!

VI SOM PENDLAR PÅ NYNÄSHAMNSBANAN KRÄVER:
1. Att de kollektiva färdmedlen byggs ut i samma takt som kommunen utvecklas.
2. Inga tågbyten under färden in till Stockholm
3. Fler snabbtåg 4. Tåg ska avgå/komma i tid.
5. Förbättra informationsflödet till resenärerna vid trafikstörningar via SL hemsida, informationsskyltar på perronger odyl
6. Att fler bussar sätts in frånNynäshamn Ösmo segersäng mfl. till city.
Avgång från Ösmo station och INTE på motorvägspåfarten.

Jag som startade detta heter Sofia Leino. Till min hjälp har jag fått Roger Malm. Vi är båda pendlare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...