tisdag 1 mars 2011

Jippi, jippi!!! Jag vann!!!!!
Yups, jag vann lilla omgången av Willvin Walkers och ska få choklad hemskickat i pris! Mmmm, me likes!!!
Och självklart tackar jag så mycket för min vinst!!!

Nu blir det till att vänta till efter påsk och nästa omgång att Willvin Walkers. :o)

Igår var ju jag iväg till dietisten igen. Det var väldigt givande. I alla fall för mig. Vi pratade mycket om vikten av att vara medveten om hur man äter och varför. Och att tugga! Tugga, tugga, tugga och man känner mättnadskänslan komma innan man har hunnit äta för mycket. Det är svårt och lätt på samma gång. Om man koncentrerar sig är det ganska lätt, det är det där med att komma ihåg att göra det bara. ;o)

Jag ska fortsätta äta frukost med bestick och det gör mig ingenting. Det är faktiskt riktigt trevligt för jag slänger inte i mig den på samma sätt längre. Jag ska fortsätta salta maten. Är numera uppe i 1krm salt per måltid och om tre veckor ska jag lägga till ett till när jag äter lunch.
Jag ska tillsätta mer järn från nu med. Plus att faktiskt komma ihåg att äta tillräckligt med fett! Och en massa andra tips!
Det ska bli spännande att se var det leder! Jag siktar ju inte på Beach2011 men nån gång framöver ska jag ju nå en målvikt.
Det kommer ta tid (mina ord) och det får ta tid. Jag gör det här för att lära mig nånting och för att det ska fungera även i framtiden. Jag tänker inte bli en person som jojo-bantar eller hoppar på den ena dieten efter den andra eller ger upp massor som jag tycker om i min kost. För det jag gör handlar inte om att ge upp nånting. Det handlar om att lära sig äta på rätt sätt och hitta orsakerna till att jag tex får ett toksug efter chips vissa kvällar.

Vad jag gjorde mer under gårdagen? Åkte hem och mest bara var. Umgicks med barnen. :o)

Idag är alla barnen hemma. Vi fick lite sovmorgon och åt frukosten så pass sent att ingen hade lust att stressa iväg Emilia i tid till dagis så även hon fick vara hemma idag. Och gissa om hon är glad, för vi har nu planerat in ett besök i simhallen! Hela familjen plus farmor ska gå dit. Ska bli skojs. Oskar är lycklig han med för det innebär att han får bada i stora bassängen. Med fritids,  som i går tex, så får han bara bada i mellanbassängen. Det är bara dom som kan simma 50m som får bada i stora bassängen.

Nä, dags att packa väskan nu!

4 kommentarer:

  1. Grattis igen - och jag tycket att det är så positivt att läsa om dina besök hos dietisten och råden du får istället för de bantningstips som finns lite här och där.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Undrar....hur många kryddmått salt det ska vara på chokladen... Eller så köper man choklad med havssalt på direkt! ;-)

    SvaraRadera
  3. Tack Petra! Och tack! Ja, det är verkligen jättespännande med alla råd som är väldigt mycket tvärtemot alla annat man är van att höra...
    Kom just på att jag glömde skriva att jag ska ha på 1 msk olja när jag äter ris till exempel. :o)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...