söndag 20 februari 2011

Vinter!!!!!

Fredagens äventyr gav nog många steg men tyvärr glömde jag hänga på mig räknaren... :-S

Och igår gick jag massor. Glömde räknaren. Heeeela dagen! Jag blir så trött på mig själv!

Igår var det riktigt kallt ute när vi vaknade, ca -16... Oskar bad att vi skulle åka skridskor men nej tack.
Fram till lunch var vi bara hemma utan att göra nåt speciellt.

Efter lunch gick jag iväg till simhallen med barnen. Det var premiärbad för Malin. Jag var lite orolig för hur det skulle gå - hon har inte varit så förtjust i att bada hemma... I duschen gnällde hon men blev inte arg. Samma sak när vi klev ner i plasken. Och efter nån minut sa hon inget alls. Vi klev ner i undervisningsbassängen och hon sa ingenting. I alla fall inte så länge hon fick sitta nära nära mig i famnen. ;o) Och eftersom vi gick samtidigt som hon brukar somna så var Malin en aning trött. Och höll på somna i min famn i bassängen! Så sött!
Dom andra tre var nöjda dom med.
Det som blev lite jobbigt var duschbiten. Golvet var superkallt så det gick ju inte att lägga Malin där utan jag fick duscha med henne i famnen i stället. Det gick men är ju inte så smidigt, speciellt som jag hade Emilia med också, så den biten måste jag komma på en lösning på. Kanske kan låna med en barnmatsstol från caféet. ;-)

Efter badet lämnade jag ifrån mig dom stora till Tony och tog Malin och åkte på öppet hus hos Pumpalot. Jättetrevligt!!! Massor att titta på, goda tilltugg och möjlighet att sy en egen mössa! Jag sydde en varsin mössa till grabbarna. Jätteskoj! Och dom blev nöjda!
Dessutom fick jag en såååååå fin mössa!!! En väldigt trevlig kväll.

Och kvällen avslutades så klart hemma med melodifestival. Och jag hittade direkt en låt jag verkligen föll för. Linda Sundblads låt Lucky. Påminde lite om old school-Kylie.

Idag vaknade vi än en gång upp till en kylig värld, -20 grader ute och det känns här hemma. Det är kallt inne idag!!!!
Önskar att vi kunde få mer värme på elementen. Men det får bli till att tända en massa värmeljus i stället. ;-)


Har ni tänkt på en sak? Här i Stockholm har vi haft snö, oavbrutet, sen dom sista dagarna i november!!! Är det nån av er läsare som minns en sån snöig vinter tidigare år? Inte jag i alla fall!!! Jag tycker det är härligt! Vi har verkligen fått en riktig vinter och inte bara en förlängd höst.
Published with Blogger-droid v1.6.7

4 kommentarer:

  1. förra vintern!
    Vi hade snö från november då med :-)

    SvaraRadera
  2. Hade vi snö utan uppehåll hela tiden? Minns inte... :-S

    SvaraRadera
  3. Håller me riktigt härligt;)
    Cazper åkte sitt första VASALOPP igår:)

    SvaraRadera
  4. Vad roligt!! Det är kul när det är vinter så ungarna kan göra såna saker!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...