fredag 4 februari 2011

Piggare och gladare!

I går kväll vid tio upptäckte vi att Emilias blöja hade läckt i hela sängen och det var inte kiss... Upp med henne och in i duschen. Bort med allt smutsigt ur sängen och sen stod vi där... En säng utan madrass... För självklart hade vi inga skydd i hennes säng just då... Hämtade den extra bäddmadrassen som låg i Sebastians säng och vek den fyrdubbelt i Emilias säng och knölade ner några kuddar i tomrummet i fotändan och fröken fick sova som prinsessan på ärten sen.
Men först passade hon på att vara hungrig och åt lite smörgås. Det var en mycket piggare tjej som var vaken då än när när hon nattades några timmar tidigare.

Idag startade vi dagen med att försova oss allihopa. Jag vaknade ett par minuter efter halv åtta. Skolan börjar 8:10. Men vi hann. Jag åt dock frukosten när jag kom tillbaka från skolan men grabbarna hann äta innan och hann i tid med.
Emilia kom upp och bad om frukost och det är fullt ös på henne idag. Eller, jämfört med igår är det fullt ös i alla fall. Jag vet ju att den lilla damen kan ösa på massor mer än hon gör nu. ;o)
Just för stunden sitter hon och tittar på tomtevekstan på DVD. Hon är riktigt kär i den filmen.

Fast egentligen vill hon gå ut. Och åka pulka. För det snöar. Det riktigt vräker ner. Från sidan, inte uppifrån. Så hårt blåser det... Idag sa dom snöblandat regn och kraftig vind. Det första stämmer inte så bra då vi inte ser nåt regn i snön... Till morgondagen är det dessutom utlovat en massa ymningt snöfall. Återstår att se vad det blir av det då. ;o)
Fördelen är ju att det blir ljust ute! Jag erkänner, jag längtar efter våren men vet att den är minst en månad bort och då kan det lika gärna få vara snövitt ute. Det är inte lika tråkigt deprimerande som all hundskit och det smutsiga gruset.

Den sista bilden är tagen i onsdags... Lite skillnad mot övriga bilder som är tagna idag...

Igår möblade jag lite till i tjejernas rum. Som jag gjorde från början så hamnde skrivbordet mellan Emilias säng och tv'n så hon kunde inte se på tv från sängen. Och ska hon ändå ha en tv i rummet är det ju bra om hon kan sitta vettigt och titta på den.
Så Malins säng fick byta plats, eller jag vred den mot den andra väggen på samma plats. Och skrivbordet fick plats mellan sängarna ist. Nu är det bara den fula hurtsen kvar i deras rum som ska ut. Och lite mer småplock men det hinner jag med i helgen och nästa vecka.
Och kan ni alla hjälpa till och hålla tummarna för att magsjukan är på väg bort för den här gången?!!!!  På måndag ska jag på Monday morning i Kista och sen är det äntligen dags att träffa dietisten. Jag vill verkligen inte behöva boka om det!!!!

Avslutar med lite Friday love! Det är härliga Petra som kommit på denna braiga idé!

Idag skickar jag lite extra kärlek till

♥ Annica som haft både en bra och en jobbig vecka!!!
Martina som skulle behöva få lite mer sömn i sitt liv!
♥ Emilia så klart, så hon friskar på sig snart!
♥ min underbara man som står ut med mina fixa idéer när det kommer till magsjuka
Beckah som kämpar i motvind mest hela tiden...
♥ alla mina underbara vänner
♥ alla som läser i bloggen och alla andra som kan tänkas behöva det!!!

2 kommentarer:

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...