torsdag 17 februari 2011

♥ Mormors kalas

I lördags, den 12/2, var vi på min mormors 80-kalas.

Tänker inte skriva så mycket mer om det. Låter bilderna tala i stället. Det är min morbror Stefan som har tagit bilderna och jag misstänker även att min moster Helena har tagit några bilder. :o) Tack för att jag fick ta bilderna! ♥

 
All den goda maten! Det var fisk, sill, lax, korvar, lever, patéer, skinkor, kött... Ja, massor och jättegott!
  
Dessertbordet - Mina söta kusiner Sofia och Joanna
 
Vi anlände sist av alla. ;o) - Malin i sin mormors knä. Älskar bilden!
Morbrors favoritbild på Malin. ;o) - Syskonen, min mamma, Lennart, Stefan och Krister sjunger sång!
Frågan om vems idé det var att sjunga dök upp... :o) - Mormor fick paket!
 
Barnen var väldigt imponerade av balongerna på paketet. Med i bild syns förutom Emilia bland annat mina kusinbarn Cornelia och Joey.
 
Mormor busar med barnen - Och barnen vill så klart vara med och öppna presenten.
Presenten - en spökmiddag med spökvandring i Gamla stan. Väldigt uppskattad!
 
Så typiskt min mormor, alla flickor fick små prinsesskronor. Pojkarna fick roliga glasögon.
 
Emilia hjälpte till och blåste ut ljusen. Så hon fick tårta nån gång. ;o)
Full koncentration på tårtan, både Emilia och mormor. ♥
 
Min fina mamma och min fina mormor. Här har mormor precis blivit klädd som den lilla kinesiska prinsessa hon trodde att hon var som liten.
 
Och självklart bjöd kalaset på fiskdamm. Till alla. Stor som liten!
På första bilden är det morbror Krister. På andra Emilia. ;o)
 
Sebastian fick fiska han med. ;o) - Mormor tackar alla för att vi kom och meddelar att vi tillsammans ska gå ut på isen på sjön och tända rislyktor.
 
 
Oerhört vackert och väldigt fint!
♥ Den här släpptes till minne av min morbror Robert! ♥

3 kommentarer:

  1. Tack!!!

    Sofia - visst är bilderna fina! Jag är så tacksam att jag fick stjäla dom hur jag ville!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...