tisdag 22 februari 2011

Dagen idag och Projekt Prematur

Efter en skön dag hemma igår blir det en dag med full fart idag!
Så fort jag är klar vid datorn ska jag hoppa in i duschen för att ge mig iväg sen. Först ska det bli ett besök på Älsvsjömässan och Våga vara egen - en mässa för unga företagare. Ungarnas kusin Gina är där med sitt företag Smart n' Safe UF.
Sen bär det vidare in mot stan där jag ska möta upp Petra, Andrea, Linda, Martina och Beckah! Beckah är i stan för en fotografering och vi passar på att träffas. Ska bli skitskoj!
Det är första gången jag träffar Beckah utan för internets härliga värld... Och då har jag på ett eller annat vis följt henne på internet sedan 2003... Så, ja, det känns riktigt roligt att äntligen få träffa denna härliga person!!
Av dom andra är det bara Martina som jag inte har lärt känna via datorn... Tänk vad bra det är med datorer och internet... Man kan lära  känna dom allra härligaste personerna!

Måste ju bara berätta om nåt annat idag med...
När Nynäshamnsposten kom i morse var min vän Johannah på förstasidan!
Det är Johannah som ligger bakom Pumpalot (ni vet mössorna jag älskar så...) och just nu håller hon på med Projekt Prematur.
Projekt Prematur innbär att hon syr små snuttefiltar och pyttesmå mössor i färgglada färger till barnen på neonatalavdelningen på Karolinska sjukhuset i Solna. Detta för att föräldrarna ska slippa se sina yttepytte små bebisar i mössor som det står tillhör landstinget på.
Det finns mer att läsa om Projekt Prematur på Pumpalots sida.


Nu tar Johannah projektet vidare och tillsammans med barnillustatören Anna Boye tar hon fram en kollektion prematurmössor som kommer att komma till försäljning och där vinsten oavkortat kommer gå till Lilla barnets fond som stödjer forskning kring små barns sjukdomar.
Det finns möjlighet att vara med att sponsra Projekt Prematur. Vänd er till Johannah i så fall. Kontaktuppgifter finns hos Pumpalot!

Avslutar med sista stegen för den här omgången av Willvin Walkers... Tänk, jag som var en av dom som tjatade mest om en omgång redan nu i februari... Jag är nog en av dom med minst steg rapporterade... :-/ Inte bara för att jag rört på mig dåligt, men i fredags kväll och hela lördagen glömde jag ju bort att sätta på mig räknaren och då rörde jag på mig massor. Sååå surt!!!
Jag hade ju inte räknat med att det skulla vara mellan -10 och -20 grader under hela tiden heller... Jag hade nog hoppats på mellan -5 och nollan liksom...
Sista stegen för den här gången blev 4734 stycken.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin grej med premmis-mössorna :-D
    Det är nog samma glädje som jag kände när jag lämnade in min bröstmjölk för donation. <3

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tycker det är en jättefin grej som helt klart ska uppmärksammas!!!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...