måndag 17 januari 2011

Trött, tröttare, tröttast, JAG!

Nattens äventyr har satt sina spår... För det räckte ju inte med att jag var vaken nån timme med Malin i natt. Emilia väckte mig också i natt.
Dagen har ändå fungerat väldigt bra. Jag har fixat i köket, lämnar barn på dagis, plockat ordning i hela lägenheten, städat ungarnas rum och dessutom gjort ett fint fotodokument till dom snöröjningsansvariga på kommunen.
Tony gick redan innan åtta så jag fick hjälp av farmor att lämna grabbarna i skolan. Vad Tony gjorde? Var på intervju så nu håller vi tummar och tår att dom gillade honom!

Obefintliga trottoarer på sidan vi
bor på! Vi måste passera mitt i gatan.

Dokumentet till kommunen innehöll en mängd olika bilder på ungefär samma ställen från flera olika tillfällen på hur snöröjningen (eller bristen av) sett ut sedan snön kom den 27/11 till idag. Dels har vi ingen gångväg/trottoar plogad på vår sida av bilvägen vilket leder till att vi måste ut mitt på gatan för att komma till trottoaren på andra sidan och kan inte använda oss av dom nya fina övergångsställena. Och uppe i korsningen har dom använt den lilla korta gångvägen som tar barnen upp mot nästa gata till skolan som snöförvarning och barnen måste nu passera en mängd övergångsställen eller gå mitt i gatan för att komma till skolan. Helt sjukt!!!!
Jag har ringt och klagat sjuttielva gånger men ingenting har hänt och dagens samtal med den ansvarige resluterade i att han inte hade sett nåt akut innan jul på gatan. Innan dom ens försökte börja ploga gångvägar/trottoarer!!!!
Men jag fortsätter min kamp. Misstänker att våren kommer vinna över mig. :-S

Gångvägen som är igenplogad och korsingen med alla övergångsställen som måste passeras.

Det var meningen att jag skulle åka iväg till biblan i Nynäs nu under eftermiddagen och låna två böcker som jag blivit tipsad om men tröttheten börjar lägga sig som en huvudvärk i pannan så det får bli imorn eller på onsdag.
Jag spar energin till kvällen istället.

Vi har börjat med något nytt från den här veckan. Köksdagar för barnen. Dom har fått varsin dag när dom ska hjälpa till med dukning, disk och matlagning. Måndagar är det Oskars dag och han ska få hjälpa till att göra köttbullar idag.
Ska bli spännande att se hur det går.
Sebastian har fått torsdagar och Emilia fredagar. Återstår att se om jag har underskattat Emilia. ;o)

Och eftersom det är måndag idag så kommer veckans måndagslista här! Idén till måndagslistan kommer från JennyN för att peppa inför kommande vecka. Gör en lista du med vetja!!!

Idag måndag är jag glad för att
- jag fyller år om en vecka! ;o)
- första veckan tillbaka i vardagen gick bara bara!
- Tony har blivit kallad på intervju
- botten har fått ge vika för toppen nästan hela vägen.
- jag har en massa härliga vänner runtomkring mig som peppar mig när jag är nere!
- Emilia har slutat med välling
- Malin kämpar på med att ta sig framåt. En liiiiiten bit kommer hon iaf. ;o)
- Oskar har börjat prata mer med oss igen och är inte bara trotsig och grinig mest hela tiden. Ljusglimtarna blir fler och fler.
- Sebastian är så duktig på att städa deras rum ensam. Även fast det var tänkt att alla tre skulle städa.
- min man är världens bästa!!!! ♥

2 kommentarer:

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...