måndag 31 januari 2011

Hemma hos oss...

Här kommer dom utlovade bilderna från dom sista dagarnas möbling.

Köket har fått nytt köksbord.
Det känns både större och mindre med det runda bordet jämfört med det rektangulära vi hade innan.

Grabbarna har fått eget rum vilket betyder att Emilia har flyttat ut. Vi har dessutom möblerat om möblerna lite i rummet.
Emilia och Malin delar numera på det som tidigare var Tonys och mitt sovrum. Och jo, Malin sov där hon med.
Jag är ännu inte helt hundra nöjd med hur det är i deras rum och all rensning är inte klar där inne.

Idag har jag bytt ut bordet mot ett litet datorbord men missade att ta bild på det... Så docksängen står numera mellan säng och skrivbord.
Den hemska hurtsen ska rensas bort från rummet...

Den vita soffan i fotändan av vår säng ska inte stå kvar där. Den står där tills det blir lite varmare väder då den egentligen hör hemma på balkongen. Det finns inte plats för den i källaren och när jag tog in den i höstas fanns det plats för den vid matbordet vi då hade i vardagsrummet...

Och idag har jag som sagt bytt ut ett litet databord mot det gamla matbordet. Mest för att ha plats för laptopen nånstans. Innan stod den på matbordet och jag vill inte ha den på soffbordet nu.

Passar på att göra en efterlysning med!
Är det nån som har en sån stjärnmatta som grabbarna har på väggen i sitt rum och vill sälja eller skänka bort? Den funkar som nattlampa för barnen och vi skulle vilja ha en till tjejerna med!
Det är ikeas julgransmatta. ;o)

2 kommentarer:

  1. Vi har annars ett litet IKEA-databord, du vet de där små, med skiva som man drar ut tangentbordet med (svart) men ingen lampmatta ;-)

    Hänger inte helt med i bilderna, men inser vilket arbete det varit! (been there - done that!)

    Vilken fula hurts? Trotsig eller vad den heter? IKEA-stapelmöbeln med lådorna!? Den är väl allt annat än hemsk?

    SvaraRadera
  2. Hmm... Kikar gärna på bordet.. Då kanske vi slipper ha datorerna på köksbord. ;o)
    Och hurtsen syns på bilden med Malins säng. I hörnet. En sån där gammal hederlig som vi växte upp med som är full av fula klistermärken! ;o)

    Trofasten däremot älskar jag!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...