fredag 28 januari 2011

... friday I'm in love...

På balkongen i solen 27/1
Fredag. Igen. Var tog veckan vägen? Var tog månaden vägen? Det är den 28:e redan ju. Fast å andra sidan betyder varje dag som går att vi är en dag närmre våren! Ja, jag erkänner, jag längtar jag med. Visst gillar jag att det är vinter och jag vet att det kommer vara det i två månader till men knoppar i rabatten och sol som verkligen värmer ger lite vårdrömmar. :-)

Den härliga solen ger dessutom promenadbegär och det är ju inte så illa. Så min önskan för resterande vinter är en jämn temperatur på precis under nollan med lite vind så man kan ge sig ut och gå precis när som. Jag längar så efter nästa omgång av Willvin Walkers. Det är lite extra lätt att ge sig ut när man vet att det är fler än en själv som är ute och går.
Men vad sjutton. Jag ska rota fram stegräknaren (den har semester för den som undrade. ;o) och börja peppa mig själv. Och så får jag ju reda på om jag är extremt stillasittande numera eller om jag fortfarande rör mig i alla fall lite...

Igår morse vaknade Malin med nästan 39 graders feber och sov bort nästan hela dagen. Till kvällen fick hon alvedon innan hon somnade om. Idag verkar hon mycket piggare igen och febern landade på 37,7. Skönt!
Så dagen igår var en lugn dag. Sebastian mådde så där på morgonen och fick vara hemma till Emilias stora glädje. Dom städade sitt rum och lekte tillsammans och hade nog en väldigt bra dag.
Hela dagen hade vi dessutom ett underbart solsken in i hela lägenheten. Ljuvligt!!!

Idag ska Sebastian gå till skolan men Emilia får vara hemma. Vi är bortbjudna imorn och jag vill undvika magsjukan som går på dagis. Jag vet, jag är lite knäpp. Men å andra sidan gör det mig inget att hon är hemma. Dessutom har vi redan ställt in en middag i julas då Malin var sjuk så jag vill verkligen komma iväg nu.
Solen är redan framme...
Under dagen tänkte jag hinna med en promenad i solen och om tiden tillåter så har jag lite Tre Kronor-sug... ;o) Ska gå förbi Priskrossaren med och se om dom har nån fin tekanna. Min gick sönder igår. Sebastian var duktig och plockade in disken och jag sa åt honom att ställa in kannan i skåpet. "Här" säger han och jag godkänner varpå han stänger dörren och vi sen hör hur glaset får sönder... Typiskt! Jag som hela tiden har trott att tesilen är det som ska gå sönder först. Men jag har för mig att jag såg kannor på Priskrossaren så det ska som sagt kollas upp...

Till kvällen ska Tony få laga en god middag. Ja, han lagar den mesta maten här hemma. Han är ju bara såååå bra på att laga mat. Han har en helt annan fantasi än vad jag har och kan nog snart koka soppa på en spik. Själv behöver jag nog fortfarande ha hela verktygslådan för att få till nånting. ;o) Efter maten blir det lite kalasande då vi ska gå iväg och fira att barnens farmor fyller.

Avslutar med att skicka ut lite Friday love! Det är härliga Petra som kommit på denna braiga idé!

Idag skickar jag lite extra kärlek  till
♥ min man som står ut med mina humörsvängningar och som lagar så underbart god mat!
♥ mina älskade barn
♥ Skrotmamman som har det ganska tufft just nu
♥ mina underbara vänner som var här och grattade mig i lördags

och självklart även till alla er som läser min blogg! ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...