torsdag 30 december 2010

Torsdag och kalas

Idag har varit en sån där lagom slapp dag. Förmiddagen tillbringade jag en stor del av här vid datorn.. För ovanlighetens skull. Sofia kämpade på med att byta design på sin blogg och fick lite hjälp och tips och råd och lyckades riktigt bra innan dagen var slut!!!


Efter lunch var det dags för kalas hemma hos Tonys syster.
Grattis till min härliga favoritsvägerska på födelsedagen idag! 
Barnen var jättestojiga och lyckliga att få gå dit. Malin passade på att må mycket bättre idag och var på strålande humör. Tyvärr glömde jag stjäla den söta bilden på henne och hennes kusin Natta, så den får ni se en annan dag.... ;o)

Efter lite kalasande - med en supergod tårta! - tog jag och Malin en tur till centrum. Vi skulle handla snus till Tony och kom hem 1,5 timme senare. Hehe... Så kan det gå... Fick iaf tag på en julklapp till min guddotter! Hoppas hon blir glad imorn!

Tony serverade oss alla en väldigt god middag och han har börjat göra egna pommes frites som är såååå goda!!!
Efter en hel det trams och tjaffs med ungarna, eller grabbarna mestadels, så lyckades jag och Sebastian städa deras rum och sen åkte dom i säng en efter en.
Mamman avslutade med lite datortid och pappan ser på tv efter att ha byggt lite lego. ;o)

Jag har upptäckt att jag med den nya telefonen inte sitter lika mycket vid datorn längre så ibland är det nästan så jag får lite abstinens... Inte av själva surfandet på internet utan mer av att skriva med ett tangentbord, att få en ordentlig överblick av det jag gör och så... Lite konstig känsla måste jag säga. ;o)





Imorn ska vi på nyårsbaluns i Långtbortistanien hemma hos Martina och även Skrotmamman och skrotbarnen kommer! Ska bli såååå roligt!
Tjejerna ska få ha sin prinsessklänningar (Emilia som har döpt dom) så frågan är vad jag ska ha för att matcha. ;o)

Och apropå Martina, hon har en tävling i sin blogg där man kan vinna en  Live it-box värd 1000:-! Sista chansen att tävla är idag! Passa på du med!

3 kommentarer:

  1. Känner igen det där! Surfar MASSOR med mobilen, och inte alls lika mycket vid datorn längre. Men vissa saker går ju sååååå mycket snabbare vid datorn ändå ;-)

    Usch ja. Kläder. Barnens kläder är nog "klara". Eh.... eller ja, Lill-Skrot har en kostym, så det blir väl den då. Om den inte är för liten. Tjejen har ju lite mer klänningar att välja på. Men hittar inte favvokjolen :-(

    Tror jag blir mer "diskret", en sörjande gräsänka kanske? Fasiken, ska ju lyckas ta mig hem med båda barnen, syskonvagn, snökaos, bärsele och upp till lägenheten också!

    SvaraRadera
  2. Oj, ska man klä sig fint också....
    ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja, man MÅSTE va finklädd! Har jag bestämt!!! ;o)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...