fredag 31 december 2010

Året som gått!

Januari
Startade året med att meddela att jag var gravid igen, med ett fjärde barn!
Passade på att fira papsen, svärmor, Martina och dessutom att fylla år själv. Hade middag hemma för tjejerna och hade en jättebra kväll!
Funderade på när foglossningen skulle slå till på allvar. ;o)


Februari
Foglossningen slog till!
Blev sjukskriven på halvtid till att börja med men när snökaoset kom sa kroppen ifrån och det blev hemma på heltid.
Rutinultraljudet visade på en lillasyster!
Melodifestival



Mars
Fortfarande hemma... Maggen växte och jag vågade inte lita på rutinultraljudet så det bokades en köns-ul-tid.
Snökaos! Högar så höga att barnen kom upp på dagistaket utan problem!!!
Halvtid!
Fogarna värkte lite mer. :-/
Julgranen i centrum stod kvar till den 30:e!



April
Köns-ul och visst var det fortfarande en lillasyster!
Påsk hemma hos min underbara mormor!
Våren dök upp!
Bröt tån
Det snöade!!!
70-årskalas för farfar!
Vulkanaskan ska få grönsakerna att försvinna... Det gick över!

Maj
Vaggar vidare och passar på att stegtävla i Willvin walkers. Det blir inte så många steg på dagarna men skam den som ger sig.
Modellfotografering för Willvin
Tar mig i stort sett bara mellan hemmet och dagis/centrum i slutet av månaden...
Sjösättning!


Juni
Sommar, sommar, sommar....
Prinsessbröllop
Äntligen är det dags att börja åka båt.
Den vaggande ankan njuter av sommaren som är på ingång.
Bebis ett av många tittar ut!






Juli
Ute på Korpen och njuter av värmen!
Fogarna mår lite bättre så här på slutet.
Orkar inget annat än att bara vara, knappt ens det. Är underbart att sova i båten.
Malin föds!!!
Och en bunt med ungar till. ;o)
Emilia fyller år mitt upp i allt!

Augusti
En ny familjemedlem vänjs in i livet hemma.
Skolan börjar och vi har numera två skolbarn!!!
Även dagis börjar efter sommarlovet. Efterlängtat!
Hamnar på bröllop helt ovetandes!




September
Vår lilla mini är en liten mini ;o)
Stegar en ny omgång av Willvin walkers! Njuter massor!!! (saknar massor!)
Plockar en massa svamp och njuter av sensommaren!
Vi åker på Äppelknyckarsafari!
Sebastian fyller år!



Oktober
Går i rosa - rosa bandet rosa! Bloggen likaså!
Hösten dyker upp.
Stegar klart för den här gången...
En del amningstrassel...
Årets första snö faller. Mys!




November
Slutar amma.
Dop för Malin! Tack alla!!
Får hålla bloggens första tävlingar!
Första advent!
Ny mobil! (stort för mig ;o)
Sista dagarna börjar det snöa och det fortsätter det med!

December
Lucia och jul och nyår!
En massa förkylningar.
snö, snÖ, sNÖ, SNÖ!!! I mängder!!! Från början till slut!





Sammanfattat
I nästan sju månader av året var jag gravid och mådde, bortsett från foglossningen, väldigt bra!
Våren var härlig med 70-årskalas, påsk och vitsippor i mängder!
Sommaren kommer med supervärme och varma badvatten! Härligt värre!
Malin kommer en vecka tidigt, vi han knappt hem från Korpen. ;o)
Hösten har kantats av en del trots, läxor och en massa svampplockande! Och äppelknyckande!
Året avslutas med över en månads ihållande snö! Underbart!

Jag har träffat en massa nya vänner som har kommit att betyda mycket för mig!
Tappat några och fått tillbaka nån...
För första gången har jag varit gravid samtidigt som nån annan jag känner sen innan och det har resluterat i lite mer mammadejter.
Har dessutom lärt känna en bunt mammor i närområdet (jaja, nynäshamn ;o)

Det har varit perioder med mer upp och perioder med mer ner men jag måste säga att jag är ganska nöjd med mitt år!
2011
Tänker inte ge några nyårslöften jag inte kommer hålla men tänker puscha mig själv att kolla upp det där med pluggande och även att fortsätta kämpa på så sakteligen med vikten.

Målet är att vara föräldrarledig hela året! Och passa på att njuta till max av det!

Ta hand om min familj och umgås med alla härliga vänner!

En bebis är på väg och kommer till sommaren och det är nåt att se fram emot! Det är en av mina äldsta vänner som väntar nummer två. (Ber om ursäkt om nån hann tolka det som att jag va gravid först... Va trött när inlägget skrevs. )

Gott Nytt År!!!!

3 kommentarer:

  1. Vilken galet kul summering av ett händelserikt år =)

    Kram på er och ser fram emot ett nytt år med dig!
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. Det är härligt att läsa om sammanfattningar av olika händelser. :-) Lite för trött Skrot-Fia här hemma för att kunna kommentera ordentligt (mkt gråt i sömnen) Många intryck? Väsnande grannar och smällande raketer. Bådar inte gott....

    SvaraRadera
  3. Sådär, lite mer vaken. Pluggandet lät spännande! Berätta mer! :-) Jag var gravid i 8 månader drygt under året som var...... känns som hela året var bara en enda stor graviditet!

    Och vi frågade på rutin UL vad det var för kön på fialottan. Sen bokade vi ett köns-ul i v 24 för att få reda på könet (säkerare) och även två tillväxt-ul (där jag frågade på ett av dem) så TRE gånger med 80-90% säkert en tjej och jag var ändå osäker.

    Men Lill-Skrot såg vi "bara" på rutin-UL men det var klart och tydligt en pung och snopp, som vi såg själva :-D

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...