söndag 28 november 2010

Snö, snö, snö!

Hade sån tur att min snälla pappa körde mig hela vägen fram till Andrea och Emilia blev glad när mamma kom.
Pratade ett tag innan vi började göra oss klara för att åka hem. Och hade tur igen. Martina skulle ut och åka och körde oss till tåget... Där vi bara behövde vänta fem minuter på vår avgång. Så idag hade vi väldans flyt när vi (jag) var ute och åkte.
Emilia tord 25/11. Kolla mängden snö då mot dagens bilder. :o)

Hemma här i Ösmo gick jag hem och lämnade av Emilias packning och hämtade en pulka så jag och Emilia och handlade.
Snövallarna är HÖGA!! Det är bara bitvis plogat och inte alls genomtänkt. Men bortsett från det är det underbart vackert ute!!! Uppe i centrum var snön midjedjup på Emilia = det har kommit en hel del!!! Sååååå härligt!!!

Fönstret fullt av snö i morse... Bild från tåget strax innan Ösmo station.

Insnöad bil. ;o) Fin-plogat förbi busstorget... Ser ni felet?

Det syns på snövallen att det har kommit lite snö. Och det är inte lätt att sitta och vänta på bussen i alla lägen. ;o)
Lite svårt att gå raka vägen till centrum...

Hemma igen lagade vi till en god tacomiddag och tände första ljuset. Som jag njöt!
 Har dessutom hunnit med att rensa en massa och allt adventigt är färdigt och klart!
  
Kollade just smhi's hemsida. Dom lovar ännu mer snö. Me likes!!!


Tyvärr är alla bilder mörka, då det är fotat i skymningen. :o)

4 kommentarer:

  1. Så det är så man gör hos er... Står mitt i vägen och väntar på bussen och sen när man ska på då`?
    Panikplogning ser det ut som...

    SvaraRadera
  2. Det är så det blir när olika personer plogar olika bitar i samma område. ;-)

    SvaraRadera
  3. Haha - vilken "skön" plogning - eller inte ;-)
    och vilket juligt kök ni har... I like!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack! Gillar mitt julkök ganska bra jag med.

    Och visst va det bra plogat. ;-) idag har dom lyckats imors upp ett hål i snövallen iaf...

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...