måndag 22 november 2010


På bilden har Emilia bäddat ner Malins nya söta groda som hon fick av Isabel, Adam, Andrea och Martin i doppresent. :-)

Gårdagen började redan vid sju och med tanke på att jag kom i säng efter två så var jag lite seg när jag vaknade. Upp, äta frukost, fixa tre tårtor, fixa fyra barn och mig själv och sen iväg för att duka i församlingshemmet. Vi passade på att äta lunchen på plats.

Strax före ett var vi på plats i kyrkan och fast hon ätit kort innan passade Malin på att bli tokhungrig minutrarna innan kyrkklockan skulle ringa. En snabb flaska och sen vad det dags.
Malin satt hon gudmor/fadder Gina. Hon har en gudmor/fadder till, Mikaeka, som tyvärr inte kunde närvara.
Till och börja med var Malin missnöjd men efter en stund fick se hennes strålande humör.

När dopet var klart och vi skulle tillbaka till församlingshemmet visade det sig att vi hade låst oss ute i stressen att komma i tid till kyrkan. Det löste sig och vi fick ett gott skratt.
Vi fikade gott men inte ens hälften av tårtan gick åt!!! Så idag ska Emilia bjuda på tårta på dagis. :-)

Malin fick massor med fina presenter och Emilia öppnade dom alla. Helt lyrisk. Så söt. (Mer om dom sen, med bild.)

När vi hade sagt hej då till alla, städat och åkt hem beställde jag hem pizza till middag, för då tog orken slut. Bara så där blev jag helt död! ;-) Åt, nattade barn och somnade sen på soffan vid halv åtta. Förpassade mig till sängen och fick sova nästan utan avbrott till klockan ringde. Sååå skönt!

Idag ska vi iväg och träffa Martina och Skrotmamman och deras barn. Lutar åt en dejt på ikea. Undrar om personalen där säger nåt om jag dukar upp lite tårta i restaurangen? ;-) Och så ska jag fortsätta vänta och väntar! Först på min x8 såklart!!! Men oxå på den utlovade snön till mitten av veckan! Härligt. Jag kan tom tänka mig att en kanon siktas mot Ösmo igen. Jag vill ha mycket snö!!! Och jag ska byta alla gardiner den här veckan! Det är första advent på söndag!!! Nä, nu sätta fart! Återkommer senare. ;-) Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Låter dom en härlig dag trots lite motgångar :-) härligt när man kan skratta åt sina missöden! :-)
    Kram!!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...