måndag 1 november 2010

Måndagslista och dagen som gått

 Idag har vi, som synes i tidigare inlägg, varit på Tekniska museet med barnen. Vi bestämde oss i morse för att åka iväg så sagt och gjort. Vi fick en riktigt bra dag!

Kön som ringlade sig lång när vi kom dit försvann ganska snabbt. Vi köade väl i en kvart ungefär vilket känns ganska lagom, speciellt som vi köade på utsidan och barnen kunde springs runt lite under tiden.

Inne på museet kollade vi på nån modelltågbarna. Maken och barnen var imponerade men själv hann jag inte se så mycket då vi kom in strax efter att dom började uppvisningen av tågbanan och det var några fler än vi som ville sen den. ;o)

Vi hann prova en massa olika aktiviteter och titta på en massa annat skojs. Vill ni veta mer utförligt vad vi gjorde föreslår jag en titt hos maken då han har bloggat ganska bra om det. :o)


Eftersom vi bestämde oss bara så där för att åka iväg blev det inte inplanerat hur vi skulle göra med lunch. Hade vi planerat lite bättre hade vi såklart haft med oss matsäck men nu valde vi att avrunda besöket när allas magar började morra och så tog vi bussen tillbaka till city och gick på donken och åt lunch. Kändes som ett bra val nu när det var böcker i Happy meal'en. ;o)

Hem sen och Tony lagde en god kassler och rislåda. Mums!




Resten av kvällen har jag roat mig med att sortera smålego! Allt ungarnas lego är nu uppsorterat efter färg. Nästa projekt är att bygga upp alla olika figurer. ;o) Inspirationen till att rensa så här fick jag från Maria. Tack! :o)



Måste ju berätta lite om gårdagen med. Martina, Hannah och Benjamin kom ju på besök. Ett par timmars sällskap av en av världens bästa vänner är ju aldrig dumt. Och eftersom det faktiskt var Halloween slog jag och Emilia på stort och gjorde spindelkakor till fikat. ;o) En stor hit hos barnen! Hehe... Barnen lekte för fullt och va väldigt lugna med tanke på att det var extra många barn här.


 ~ ~ ~ ~
Innan jag måndagslistan måste jag ju visa vad jag har fått av underbara Martina!

Regler: Kopiera in bilden och länka till den du fått den av. Ge Awarden till 7 andra bloggare.

Skriv 7 intressanta saker om dig själv…
1. Jag blir lycklig som ett litet barn av jul och snö
2. Vill jag se kort på mig själv som liten är det bara att titta på fotografier maken fotade vid den tiden. ;o)
3. Jag älskar att shoppa, ju billigare desto bättre.
4. Jag har en dum förmåga att slarva bort mina armbandsklockor
5. Ska gifta om mig i framtiden
6. 157 cm lång ;o)
7. älskar såna här awards och utmaningar

Lämnar vidare till sju andra Skrotmamman, Sofia, Maria, Erica, Heidi, Sandra och Linda

  ~ ~ ~ ~

Och så måndagslistan då? Jag gör ju JennyN's måndagslista. Gör det du med!

Idag måndag är jag glad för att
- jag har min underbara familj som vanligt!
- vi hade en såååå härlig dag idag, hela familjen, på Tekniska museet.
- min mya tunika från ammaMamma redan har kommit! Me likes!
- Julen är runt hörnet!!!
- det äntligen är dags för Sofias 30-årsfest så äntligen kan få min present!
- jag ska på spa imorn!

2 kommentarer:

  1. oj spännande! jag ska fixa det! du jag blev superintresserad av spindelkakorna, vad för formar har dsu använt? jag har letat efter mindre formar emn jag hittar dom inte någonstanns :( (svara gärna i min blogg elelr på facebook, jag glöömer alltid att kolla tillbaka på kommentarer)

    SvaraRadera
  2. Låter som ni hade en riktig toppendag på Tekniska!! Och häftiga spindelfikabröd!! Och sen blir jag lite nervös över min present :O Fast bara lite, du känner ju mig ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...