tisdag 16 november 2010

Klappar både här och där...

Åhhh, nu har jag dom, mina nya skor!!! Är sååååå himla nöjd! Höga fina! Det är faktiskt första gången jag hittar så höga skor som går att knäppa på mina tjocka vader!!!
Liten sporre att fortsätta kämpa sig neråt i vikten kanske.... Och som om inte det vore nog. Mina två täckjackor, som brukar sitta tight över låren, känns numera stora! Den ena börjar kännas riktigt STOR!!! Njuter verkligen av den känslan!!!
Det gjorde dessutom att det blev lättare att tänka på ätandet igen.. Har börjat småäta massor på kvällarna igen efter att ha varit duktig under hösten... Men nu har det blivit morätter ett par kvällar och det känns helt okej! Påminner mig om att dricka mer också, varit lite slarvig med följden mer sug.
Det känns bra helt enkelt!!!

Idag var jag som sagt iväg och köpte skorna. Hade med Malin, så klart, och så mötte vi upp Sofia i Västerhaninge på vägen. Började på Coop forum och sen Skopunkten. Vi prommenerade upp till ÖoB (vad nu det där lilla o:et ska vara bra för???) och jag passade på att köpa deras chokladkalendrar. Blev en Hello Kitty, en Blixten McQueen och en från Toy Story! Tror nog barnen kommer gilla det.

Sen gick vi vidare till Haninge Centrum med en kort avstickare in på Babyland för att kolla vad en läderrem till bygeln på tripp trapp-stolen kostar. Fick det trevliga svaret 259:-!!!! För en liten läderrem!!! Så jag kör vidare på skärpet som jag satte dit provisoriskt. ;o)

Uppe i centrum kollade vi lite i affärer. Var ute efter en ljusrosa body till Malin men hittade ingen jag föll för... Får ta en tur till Nynäs imorn och kika där.

Kvällen och eftermiddagen har varit ganska lugnt. Farmor och farfar var förbi en sväng och hälsade på barnen.
Oskar fick ett litet utbrott som gjorde att han somnade av utmattnig... Han fick lite svåra val idag och det blev lite jobbigt så han bråkade av sig lite energi... Nu är båda grabbarna vakna... Sebastian hann inte somna innan Oskar vaknade. Och jag var snäll och lät Oskar äta lite så på den vägen är det. Vi bäddade ner Sebastian inne hos oss och hoppas på att grabbarna somnar snart. Eller jag gör det iaf, för nu är jag trött. Malin tyckte det var morgon redan vid fyra imorse!!! Då var det natt!!!
På tåget hem satt jag och nickade till... En aning trött alltså. ;o)

Måste ju berätta med... Hämtade paket på posten igår! Och idag! Båda gångerna från CoolStuff. Det första paketet beställdes i fredags och kom som sagt igår. Det andra beställdes igår och kom idag!!! Det kallar jag bra service!

I det första var det hunden jag föll för till Malin... Och en labyrintboll till familjen och en spork till Oskar. Det andra paketet får vara hemligt till julklapparna är bytta då två av presenterna ska till läsare av min blogg. ;o)

7 kommentarer:

  1. härligt med paket =)
    är det malin som sitter i tripptrappen?! Max kan knappt sitta i den vanliga ikea-stolen =) han sitter i bumbon då får han bra stöd runt om... i stolen ramlar han framåt och suger på stolskanten =)

    SvaraRadera
  2. Haha! Köp en begagnad TrippTrapp på Blocket för ca 300-400 kr, och sen säljer ni er för 200-300 kr utan rem (eller ännu mer kanske?) så slipper du betala för remmen. Oooooom du nu skulle absolut vilja ha det istället för skärp ;-)

    Kommer ju ett barn till som ska sitta i stolen....

    SvaraRadera
  3. Yups, det är Malin. Testade första gången igår och det gick bra. Men jag bäddar fast henne med en stor handduk så att hon inte kan röra sig för mycket. ;o)

    SvaraRadera
  4. Skrotis - det är Malin som sitter i stolen!!! ;o)

    Och nä, jag klarar mig utan remmen. Skulle kunna vända upp å ner på hela hemmet oxå och hitta den vi har nånstans i nån bra röra. ;o)

    SvaraRadera
  5. Grattis till dina nya stövlar - äntligen ;-) men det är skitsvårt att hitta bra stövlar som sitter bra över vaderna... för alla tror jag... antingen sitter de som korvskinn - eller som fladdriga gummistövlar ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Linda, trilla in hos mig sen.... Finns något där. Och imponerad över miniräknarengagemanget!!

    SvaraRadera
  7. Petra - här har dom inte ens suttit som korvskinn innan, så trångt har det varit! ;o)

    Skrotis - nu är jag nyfiken. ;o) Och jag kunde ju inte låta bli! ;o)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...