tisdag 30 november 2010

Jobbat och slitit...

Okej då, kanske inte slitit så hårt men jobbat har jag. I hela två timmar. ;-)

Jag var snäll och vikarierade hos Camilla idag. Väldigt trevligt. Hade dessutom sån tur att hon hade fått in en pepparkaksklänning i Malins storlek så nu behöver jag inte fundera på det mer. Hittade skridskor till Emilia också så i vinter ska även hon få prova på att åka.

Innan jag jobbade var jag och Emilia i Nynäs med Erica och Nelia. Jag lämnade in Sebastians jackor för att få dragkedjorna fixade och så var vi förbi klädförmedlingen innan vi avslutade med en snabbfika hos Sandra.

Det har snöat lite mer idag. Mysigt.
Men imorn måste jag ringa och klaga på lite snöröjning. Det finns inga trottoarer utanför gården, uppe vid skolan är inte gångvägen plogad så barnen måste ut och gå bland bussar och bilar!!! Och vid ena övergångsstället vid busstorget har dom gjort så hög snöhög att jag som gående varken syns eller kan kolla om det kommer bilar. Hade dom bara flyttat snön tre meter till fanns det en bit allmänning där dom kunde ha dumpat snön.

Nu har vi ätit en god middag. Tony stekte fläskblogger till pommes och jag bidrog med grönsaker och snabbtzatziki. Gott!
Om en stund kommer Tonys familj hit för att fira honom. Sen ska jag fortsätta med min braiga bok.

Har lånat av pappa. Sista boken om Harry Bosch: Gatans lag av Michael Conelly. Jag älskar hans böcker och har läst alla om Bosch. Rekommenderar dom verkligen!
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...