måndag 29 november 2010

Härlig dag


Efter avlämning av Emilia på dagis plockade Erica upp mig och Malin och så åkte vi vidare ner till öppna förskolan i Nynäshamn och deras babycafé. Väldigt trevligt!

Efter det strosade vi på stan nån timme i snön. Mysigt!
När vi åkte hem riktigt vräkte snön ner. Det blev alldeles vitt ute och nästan all sikt försvann.
Riktigt mysigt. Sen hem och lämnade av Malin och iväg och hämtade Emilia som var överlycklig över att få åka pulka. Och över att få komma ut!
Hon hade varit inne hela denna härliga dag. För att plogbilen kom så sent och för att dom saknade personal...
Funderar på att hålla henne hemma imorn så hon får komma ut och leka ordentligt! Jag kan köpa att dom har personalbrist när det går värsta kräksjukeepidemin men för det borde ju i alla fall dom stora barnen, som till och med klär på sig själva, kunna komma ut. Det saknas ju barn med så jag tycker dom borde ha kunnat släppt ut dom större barnen.

Som pricken över i serverades dom nyponsoppa till mellis vilket orsakade ett mindre kaos...
För den dom inte förstår varför jag reagerar på nyponsoppan kan jag meddela att den innehåller ungefär lika mycket socker som Coka Cola och Oboj!!!
Vilket medför rejäla sockerkickar på en treåring, och ännu värre på en som inte fått leka av sig som hon är van vid.

Nu har vi ätit middag och barnen börjar bli trötta. Blir lite bompa och seg kväll i soffan...
Published with Blogger-droid v1.6.5

2 kommentarer:

  1. de erfarenheter jag har från förskolan när det är brist på personal är att det är lättare att hålla dem ute... blir lugnare för alla och alla barnen är ofta väldigt nöjda... du gör rätt i att ha henne hemma och leka ordentligt i snön!

    SvaraRadera
  2. Ja, och går det dessutom magsjuka borde det vara större anledning att vara ute desto mer.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...