torsdag 21 oktober 2010

Dagen som gått och lite annat

 Åkte i väg till Nynäs imorse efter att jag hade lämnat Emilia på dagis för att gå på föräldrargrupp med Malin. En hel bunt flergångsföräldrar som satt och babbla en dryg timme. ;o)
Jag passade på att mäta och väga Malin igen. Som jag misstänkte hade hon inte gått upp så mycket, endast 200gram sen förra månaden. Så jag fick order om att ge ersättning på kvällarna för att hon ska öka på i vikt. Fick en ny tid om två veckor för ny vägning och tremånaderssprutan. Idag var hon alldeles för förkyld för att få den.

Vikt och längd då?
 nyfödd - 3340 gram 49 cm
1 mån - 4050 gram 52,6 cm
2 mån - 4485 gram 56 cm
3 mån - 4720 gram 59,2 cm

Kollade min vikt med och även den kändes bra. Har inte gått ner nåt mer, men har inte gått upp heller!


Efter bvc tog jag en tur till Coop forum. Hittade lite julklappar och en födelsedagspresent. Och en massa annat billigt bra som jag egentligen inte hade tänkt handal = en väldigt fill vagn när jag gick därifrån. ;o)
Passade på att besöka Expert för att klämma och känna lite på Sony Ericsons Xperia X8. Väldigt nöjd! Och dessutom, den kommer i ROSA!!!! JAg är kär!!! 





Knatade vidare mot bussen och gick via Lidl. Dom hade julgodis, kakor och julkalendrar bland annat. Myyyys!!!
Det närmar sig med stormsteg nu!



Igår testade vi Findus Tacogratäng
Förpackningen är delad i två påsar. Först häller man ut såsen och majsen i formen. Därefter häller man på potatisen och paprikan. Vi toppade med lite ost ovanpå.
In i ugnen i ca 40 minuter. Vi gjorde två påsar på en gång då vi var tre vuxna och tre barn som skulle äta. Det är 3-4 portiner i en påse enligt förpackningen.
Till maten serverade vi en sallad, nachochips och gräddfil.
Smaken var mycket bättre än jag hade förväntat mig.


Observera den lilla handen på fröken som försöker sno frusen sås ;o)

Och just det.... Jag har lyckats vara en av alla läsare inne hos Beckah vunnit nya Yoggi Fri. Ja... Jo... Nä.. Hon kommer ju inte skicka hem själva yoghurten utan jag får en kupong för att hämta ut den i butik själv. ;o) Jätteroligt!!!!
Nu ska jag avsluta här vid datorn för att kolla säsongsstarten av Criminal Minds!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...