måndag 30 augusti 2010

Lite långt om helgen och måndagslista!

I fredags var jag först ner till Nynäs och mvc på efterkoll. Alla värden såg bra och vågen var på min sida även den här gången. Jippi!!! :o)

Därefter åkte jag hem till Erika för att fira hennes födelsedag. Fast jag fick fler presenter än henne. :-/ ;o) Hon hade köpt present till Malin! Jätteroligt!

Dessutom bjöd hon på en massa gott att äta!! Till lunch fick jag en god köttfärssås med pasta. Såsen hade hon gjort en snabbvariant av: stekt köttfärs blandades med smaksatt creme fraiche, den här gången med smaken Tomat och basilika. Sååå simpelt och sååå gott!!!
Till kvällen bjöd hon på pajer i olika smaker, bland annat en med zuccinismak. Super god! Ska få receptet av henne och lovar att dela med mig då.

Och efterrätten va inte illa den heller... Snickersrutor, cheesecake med blåbär och citron, choklad/tosca-rutor, mördegskakor med dumle och en bärkaka... Jag rullade nästan hem!!!

I lördags började dagen med att barnen vaknade i ottan - varför dom nu ska göra det på helgerna när dom måste väckas i veckorna!!?!!
Sebastian drog iväg när det pappa sa inte passade honom... Jippi... Inte... Det slutade med att vi bestämde att jag skulle åka med Oskar, Emilia och Malin till Andrea's 30-årskalas och att Tony skulle vänta in Sebastian hemma.
Vi åkte iväg och resan gick väl ganska bra... Oskar gnällde för att han inte skulle få åka hem till Adam utan istället till en lokal... Emilia va mest bara tramsig... Malin sov hela vägen dit.

Väl där var Oskar som en igel på mig och ville inte alls leka med varken Adam eller dom andra barnen. Emilia var tvärtom och var sjövild. Och Malin vaknade och åt och åt och åt....

Ca en halvtimme efter att vi hade kommit till kalaset och alla hade kommit dit bad Martin om allas uppmärksamhet och berättade att dom hade bjudit in oss alla för att fira Andrea's 30-årsdag och dessutom att dom tänkte passa på att gifta sig!!!!! Han bad deras mammor att vara vittnen och strax därefter stod dom framför oss alla inför prästen med en framtrollad brudbukett och blev vigda!!!!!! Det var sååååååå fint!!!! ♥♥♥♥  Synd bara att Tony tyvärr missade allt....

Kort efter vigseln bjöds det på en svensk buffé som såg supergod ut men tyvärr såg en skrikig och gnällig Malin, en sjövild högljudd Emilia och en hemlängtande Oskar till att jag inte hade ro att sätta mig och äta... Det slutade med att jag ringde efter Tony så jag fick åka hem istället... Missade en fin tårta och en trevlig fest.... Lite sorgligt... Nästa gång jag blir bortbjuden SKA jag ha barnvakt!!!!

Istället för en god bröllopsmiddag avslutade vi turen hemåt på McDonalds för då va klockan så mycket att magen skrek av hunger....

Söndagen tillbringade vi på Tonys mosters landställe med hans syster med familj, hans föräldrar och hans kusin med familj. Det grillades och vi åt en massa gott!!!! Dom hade varnat för regn under dagen och vi hade sån tur att det inte kom förrän vi stod och väntade på bussen hem!!!!!

Och vi fick en i stort sett bråkfri dag! Härligt!!!

Idag har jag och Tony passat på att åka till Handen medan ungarna var på dagis och i skolan. Jag är ute efter en fleecetröja/jacka till Malin men det är inte det lättaste... Kollade först på HM's hemsida och där finns en jättefin i storlek 62. Med beräknand leverans v39!!! Jag vill ha den nu. Så Handen blev det. Och där fanns tröjan, i storlek 68... Suck... In på Lindex istället... Det fanns massor av fleeceoveraller och fleecebyxor och en tvådelad fleecedress. På POJK!!! Tror dom inte att flickor kan ha tvådelade fleecedressar eller?????

Imorn får det nog bli en tur till Farsta och se om jag hittar nåt där....

Här kommer dessutom min måndagslista.

Idag måndag är jag glad för att...

- jag har min älskade man och mina barn ♥
- jag fick se min vän Andrea gifta sig med sin Martin i lördags!! ♥♥♥
- Oskar trivs bättre och bätte i skolan för varje dag!
- jag fortfarande inte har lyckats börja gå upp i vikt efter förlossningen fast jag äter för mycket och för onyttigt... :-/
- jag trivs med livet just nu!
- jag har fått äran att vara en del av Willvin
- min MyWillvin-blingade väska ligger på Tradera
- barnen har fått tofflor från Toffelhjälten och dom är sååååå fina!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...