måndag 16 augusti 2010

Babysitter

Har varit en så där dag idag...
Dagen började bra. Alla barn kom upp i tid och vi va färdiga i god tid innan det var dags att gå. Jag, Sebastian och Malin gick för att lämna Emilia på dagis. Tony och Oskar gick till fritids. Men fritids va läskigt så Oskar vände innan dom ens kom dit och vägrade gå tillbaka. Så Tony fick gå in och säga till personalen att Oskar inte kom idag.
Men imorn tar vi nya tag. Sebastian ska till fritida han med då och jag får ta med Malin och gå dit jag med. :o)

Vi har hemma med grabbarna på förmiddagen och till lunch åkte vi upp till Länna för att gå på Babyproffsen och sen på Babyland i Haninge för att leta efter en babysitter till Malin. Jag börjar känna mig lite smått desperat utan en.
Vet vilken jag vill ha men inte till vilket pris som helst... ;o)
Typ en sån här...
Så vet ni nån som har en till övers och vill sälja den eller om ni vet nån bra billig butik så hojta till!!! :o)

Vi passade på att vara lagom nyttiga och äta lunch på donken innan vi åkte hem för att hämta Emilia på dagis för att sen fortsätta ner till Nynäs på grabbarnas önskemål.
Väl där vände det roliga. Ungarna kunde inte leka lugnt eller tillsammans så till slut gav vi upp och åkte hem. Passerade Coop för en snabb handling bara...
Sen fortsatte hela kvällen med en massa bråk och tjaffs till dom somnade en efter en. Fast positivt var att alla tre somnade lugnt. Första kvällen på länge det hände. :o)

Men som sagt, imorn är en ny dag med nya tag!

1 kommentar:

  1. en sån babysitter har vi, en knallrosa =) fick tag på den för halva priset i en babybutik i nyköping som brunnit så de sålde ut allt. brorsan tipsade då han va där och sanerade så vi kom dit och allt fanns nästan kvar... synd vi har smått samtidigt nu då annars hade du kunnat ta våran ett tag... är rätt skönt att kunna löägga ner ungen där ibland =) Max gillar att ligga i den. ska hålla utkik på blocket åt dig. kram.. Och sötisen med fritids då! klart det är lite läskigt att bli stor bara sådär och inte gå till trygga förskolan. men snart kommer han springa dit!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...