torsdag 22 april 2010

Våfflor till middag?

Idag åt vi våfflor med sylt och grädde till middag! Mumsigt värre! Alla va mätta, nöjda och belåtna efteråt...

Fick senare idag, i annat sammanhang, höra att våfflor inte är en middag... Och har hört det måååånga gånger förut med...

Den här gången slarvade vi med grönsaker men det är ju inget som säger att man inte kan ha en massa grönsaker till.
Jag och maken brukar äta med gräddfil, lök, rom och räkor och/eller lax till med... Avocado, tomat, gurka är andra tillbehör då...

Så är våfflor bara en efterrätt/fikarätt eller en middag?

6 kommentarer:

  1. klart man kan ha våfflor till middag! är ju samma sak som pannkaka typ, men grönsaker till passar väl inte?? hehe, kör utan =)

    SvaraRadera
  2. jodå, lite morotsstavar eller liknande funakr ju i alla lägen. ;o) Och när man äter den matigare varianten är det gott med lite avocado, tomat, gurka eller sånt till..

    SvaraRadera
  3. Njaaa.. Vi serverar inte våfflor eller pannkakor till middag. Och helst inte till lunch heller, typ en gång i månaden i så fall.
    Det innehåller ju verkligen ingenting nyttigt, utan är bara sött.
    Grönsakerna väger inte upp det andra tycker jag, man behöver mer i magen än bara mjöl, mjölk och ägg... Så tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Johanna - bortsett från sylten så finns det inget socker i varken pannkakor eller våfflor hos oss, om vi inte kör på färdig våffelmix... Och om det en middag blir sämre med grönsaker så går det ju att äta igen den vid andra tillfällen...

    Linda - spännande, ska kika!!

    SvaraRadera
  5. vi serverar pannkakorna utan grönskaer, men MED sylt, socker och ibland grädde =)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...