tisdag 13 april 2010

v26 idag

v26, eller v25+0 idag... Bara 15 veckor kvar!!!!! Var tar tiden vägen????

Mår ganska bra idag, men har ju som jag skrivit tidigare, haft några riktigt tunga dyng innan. Igår var jag till läkaren och fick starkare värktabletter utskrivna. Det är väl därför det går bra idag. ;o)

Magen växer iaf... Lite roligt idag, fått höra både att jag ser liten och stor ut från olika personer. ;o)

Vecka 26

Kroppen: Det är vanligt att man får häftig kramp i till exempel vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna. Om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln. Det är inte ovanligt att du får ryggproblem och måste vila mer. Be din partner om massage, avlasta genom att ligga på golvet med underbenen på en stol.

Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer och lungorna utvecklas. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...