måndag 29 mars 2010

Livet rullar på...

Som ni såg i förra inlägget så va inte söndagen så kul... Hela dagen var likadan. Ungarna ville ingenting, lyssnade inte på nånting och jag orkade ingenting... Blev en tyst kväll utan Bompa på tv...
Men idag har vi istället haft en mycket bättre dag.

Jag var iväg till Farsta centrum och träffade Martina och min guddotter Hannah. Shoppade en mammafleece från Po.p. Hade kanske behövt den en halv storlek större men large va det största som fanns och jag ville verkligen ha den... Har ju några ångerdagar på mig så jag tänkte gå lite i den här hemma imorn och känna efter hur den känns innan jag klipper lapparna... Den va ju liksom inte superbillig... ;o)

På eftermiddagen va det fullt upp med att hämta barn. Först Basse på fritids för att sen stressa till simhallen och lämna av honom för att stressa vidare till dagis. På dagis tog vi det lugnt och kom väl därifrån framåt halv fyra så jag bestämde mig för att handla och sen vänta in Sebastian på en gång. Hans simning är slut 15.45 och så ska det bytas om bara. Han brukar va klar vid senast fyra. Men INTE idag bara för det... 16.20 hade han lyckats få på sig kläderna...

Väl hemma va iaf Tony hemma igen, efter en biltur till Uppsala under eftermiddagen för bilbesiktning (som gick så där...) så han lagade en mumsig middag!!
Efter det fick jag faktiskt ungarna att, med lite hjälp, städa upp i rummet och dom kunde se på Bompa i lugn och ro. Lilla sötnosen Emilia passade på att somna i soffan. :o)

Kan passa på att meddela att det för det mesta går jättebra för Emilia att gå utan blöja. Iaf så länge vi påminner henne med jämna mellanrum att gå och kissa. Men hon går när hon är bajsnödig och det tycker jag är jätteduktigt!

Nu har vi en lugn kväll här hemma och jag väntar på att klockan ska bli 21.00 så CSI kan börja... Ska visst va en trilogo den här veckan med alla tre olika CSI inblandade. Spännande!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...