tisdag 2 februari 2010

Sjukskriven!

Har idag varit hos läkaren på mvc. Började med vågen och stick i fingret. -3kg på mvc våg känns super!!!! Och hb-värdet som va på tok för högt sist va på 138 idag vilket är ett helt godkänt värde.

Sen va det samtal med läkaren... Gillade henne inte riktigt. Hon va skum... Jag ska iaf numera bara jobba 50%. Så skönt.
Däremot.... Hon sjukskrev mig 25% eftersom jag bara jobbar 75% och är föräldrarledig 25%. På pappret står det att min arbetsförmåga är nedsatt 1/4... Känns som att försäkringskassan kommer bråka om det där....
Säga typ att om jag orkar va föräldraledig 25% kan jag minsann jobba 75%.... Och jag kommer ju inte kunna ha Emilia hemma mer än nödvändigt heller för hon är ju den av barnen som innebär störst fysisk belastning... Får bli ett samtal till fk imorn för att kolla så det blir rätt...

Min chef står iaf bakom mig den här gången. Det känns såååååå skönt!!! Så nu gäller det bara att få fk på min sida.. ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...