söndag 19 oktober 2014

Psykbryt, hajk och hårboll.

Gomorron! Idag är det höstligt, mörkt och regnigt ute! Det är lite skönt, endast Emilia har vaknat av barnen... Tror mörkret gör att barnen sover bättre.

Fast frågan är om Sebastian sover så bra... Han är på hajk med scouterna. Jag vet att dom pratade om att sova både i vindskydd och stors tält med kaminer. Så jag hoppas på det senare. I det fallet är vädret allt annat än kul...

Idag börjar jag känna mig som människa igen. Jag var allt annat än sams med inlämningsuppgiften i fredags. Jag trodde jag hade koll på InDesign. Det som bara skulle bli lite klipp och klistra resulterade i hög frustration och till slut satt jag med ögonen i kors för att bli klar. Ett tag va jag redo att ge upp helt och hållet. Men det gick. Jag fick in uppgiften. En aning sen... Klockan hann bli nästan halv tre...

Stressen, frustrationen och spänningarnai kroppen i kombination med för lite sömn sista dygnen gjorde att hela kroppen värkte igår. Allt gjorde ont.

Men jag trotsade det och tog med mig Oskar, Emilia och Malin med upp till ip. Jag skulle lämna ett garnnystan till Sandra. Det slutade med att vi blev kvar ett par timmar ute i friska luften tittandes på fotboll.

På eftermiddagen och kvällen bara var vi. Det blev en trevlig kväll och att se första avsnittet av ny säsongen av Så mycket bättre var pricken över i. Carola, Ola Salo och Orup bland annat. Vilken bra kombo och det blev bara sååå bra!

Idag kan mamman dumt nog ha råkat lova barnen en tur till simhallen. Ser ni nåt hårigt som flyter runt där behöver ni inte bli rädda. Det är bara jag i vinterpälsen då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...