måndag 20 oktober 2014

Lycka, ut i mörkret och ljud...

Phu! Jag förstår inte att jag lyckas få så stressigt jämt. Idag var jag uppe tidigare än vanligt. Kom på att det kanske går smidigare på mornarna på det viset. Lämnade först Emilia och sen Malin. Kom hem och fixade både mig och frukost. Hade gott om tid. Och ändå slutar det med att jag nästan får springa till tåget. Jaja, jag hann. Det är det viktigaste. ;-)

Igår hade vi en toppendag!! Nästan hela familjen gick till simhallen. Det var bara Sebastian som saknades. Han var på hajk i helgen. Vi hade skitkul i simhallen. Och både Malin och Emilia fick för sig att vara mest på djupa sidan i stora bassängen. Massor och lek och skratt! Jag blev alldeles varm i hjärtat när jag fick en kort stund att bara stå och titta på dom andra.

Resten av dagen fortsatte bra den med. Sebbe kom hem och berättade om hajkande mitt i regnet... Det hade väl inte varit riktigt torrt hela tiden. Men kul hade dom haft. Själv blir jag imponerad av vad han får göra med scouterna. Den där lilla killen är inte så liten längre. Det är eld, yxa, sova i vindskydd när det är frost temperatur ute och massor av annat roligt. Han växer så det knakar. Och inte bara fysiskt.

Och det är en av orsakerna till det jag ska göra i kväll. Jag ska gå nattvandrarutbildning. Den här morsan ska bli nattvandrare. Nu har inte våra barn kommit så långt ännu att dom ränner på byn på nätterna. Men tiden går fort. Snart är det dom. Och samtidigt är behovet stort av vuxna ute på byn på nätterna just nu. Så jag hoppade på. Jag har ju ändå gjort det förut. I sena tonåren nattvandrade jag med Unga Örnar i Orminge. Det blev många långa nätter. Om jag minns rätt avslutades en del av dom med fest. Det lär det inte göra den här gången. ;-) Nån annan där ute som nattvandrat eller gör just nu?

Men innan dess väntar en dag i skolan. Den här veckan står ljudlära på schemat. Ska bli intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...