tisdag 29 mars 2016

En toppenpåsk är slut!

En lång men riktigt härlig helg är slut! Vi har gjort massor och inget. Vädret var strålande hela helgen även om påskdagen var en aning blåsig. Det kompenserades på annandag påsk med ännu bättre väder.

Vi har ätit massor av gott. Våfflor på våffeldagen. Så mycket god mat på påskafton. Inlagd lax och sillar. Lamm, gravad lax, potatissallad och massor av annat. Vi målade ägg. Resten av helgen åt vi rester. Mums!!!

Vi har umgåtts med vänner och familj. En mormor har firats på födelsedagen. Ungarna har fått så mycket påskägg och påskgodis att det borde ha räckt hela våren.

Vi har ställt fram klockan. Blåsippor och tussilago har slagit ut. Det har cyklats för fullt. Årets första lunch på balkongen.

Jag har njutit hela helgen och hade det inte varit för att kroppen är lite trött efter omslaget till sommartid hade jag mått toppen idag! Jag tänker inte ens lägga energi på att gnälla på dagens regn. För helgen blev toppen!

Nu är det tillbaka till vardagen igen. Idag är det ny kursstart igen. Hoppas det blir en bra kurs. Litteraturen är inte de  nyaste så vi får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...