fredag 11 mars 2016

Bakslag, solsken och blommor!

Shit vad trött jag var igår! Önskade att jag stannat hemma hela vägen till skolan. En känsla som förstärktes när det visade sig att det smugit in sig ett fel i schemat. Jag hade inte behövt vara där. Men läraren bad om ursäkt ordentligt och gruppen fick en hel del gjort så det var inte helt i onödan jag var där.

När jag väl kom hem var jag halvt död. Å andra sidan såg jag nog väldigt pigg it bredvid den lilla damen som låg i soffan. Stackarn var helt slut. Är fortfarande. Vi hade ett litet bakslag efter middagen. Det lilla hon fick i sig stannade inte kvar. Idag kör dom på att skeda i vätska var tionde minut för att försöka få ordning på vätskebalansen i alla fall. Det var en liten ynklig tjej som låg i soffan när jag gick nu.

När jag kommer hem igen har jag lovat Malin att vi ska ta en promenad till Plantshoppen. Vi ska titta på blommor till balkongen. Nu när den är städad och klar i väntan på värmen saknad det blommor. Funderar på om jag vågar ställa ut lite påskliljor och penséer. Det är ju ändå fortfarande kallt på nätterna.

Inomhus har jag redan pyntat med minipåskliljor i köksfönstret. Köpte dom redan förra veckan när jag planerade att byta ut gardinerna. Kom ju aldrig så långt då tyvärr. Men häromdagen fick lite energi och tog tag i det. Numera är köket ljust och inte ett spår av julen finns kvar. Så skönt.

En liten påminnelse till mig själv - börja släpa på solglasögonen! Solen skiner så härligt så men det är lite jobbigt i ögonen när man är toktrött! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...