torsdag 19 november 2015

Ont och årets första snö!

Operationen i tisdags gick bra! Själv ingreppet tog 9 minuter... Jag har nu ett stort förband runt handleden och halva handen. Idag kan jag röra på fingrarna helt obehindrat men rör jag mig minsta lilla i fel rörelse gör det ont. Att sätta på bh'n själv är omöjligt. Tony fick fixa det i morse när han gick upp och så fick jag somna om med den på sen. Hehe. Att dra på byxor är en annan riktigt oskön rörelse. Detta gör att jag stannar hemma även idag. Hade egentligen tänkt gå från början men känns drygt att tillbringa mer tid på tåget än i skolan när det är så här knöligt att bara vara...
Imorn ska jag gå. Då är det avslutning på projektledningskursen. Känns bra att få med även sista dagen...

Jag är lite rastlös här hemma. Efter sista veckornas möblande och rensande är det smått kaos av allt vi inte hunnit göra och nu kan jag inte göra nåt. Igår morse tog jag mina frustrationer och vek ihop tvättberget. Det är inte det enklaste att vika tvätt med en hand och den andra till minimalt stöd bara. Det kommer jag inte göra om så länge handen värker...

Idag har jag provat att sitta vid datorn en sväng. Det känns mer när jag använder musen, speciellt nu när det börjar bli dags för en ny värktablett. Men jag har kunnat sitta här tillräckligt för att fixa ny header och bakgrund. Och så det här inlägget. Imorn får jag anteckna i datorn..
Och ja, jag är ute för tidigt... En hel dryg vecka! Men det struntar jag i. Lusten infann sig så då fick det bli fixat idag. Hemma är det likadant. I måndags kväll åkte alla gardiner upp, medan jag kunde stryka dom och fixa med det själv. Hehe... Så nu har vi 1,5 vecka på oss att få ordning på kaoset hemma inför första advent. Då vill jag ha ordning och reda hemma. Men det frustrerande är som sagt att jag inte kan göra nåt själv...

Nu ska jag vila min trötta onda hand, titta på den första snön (Ja, den på bloggen... Hehe) och kolla lite tvserier. Känns som att jag är värd det idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...