fredag 2 oktober 2015

Jag erkänner och lite bottenkänning igen...

Okej då. Det är väl dags att jag erkänner att det finns nåt jag stör mig på med den här årstiden. Här mitt emellan sommar och höst.
Jag tycker det är jobbigt med temperaturskillnaderna mellan morgon och eftermiddag. När jag ska lämna tjejerna och åka iväg till skolan är det svalt. Vissa morgnar kallt med bara några plusgrader. Då kan till och med jag sätta på mig höstjackan. Men bara några timmar senare kan det vara så varmt stt det är bara armar som gäller. Då kan jag tycka att det är frustrerande! Men bortsett från det så tycker jag att sensommarens övergång i höst är riktigt härlig. Idag, den andra oktober, ska det bli arton grader ute. Det finns inte så mycket att klaga på då...

Det är bara synd att jag inte känner mig riktigt lika nöjd i övrigt. Skolan har kommit igång ordentligt, barnens aktiviteter likaså. Vi har hunnit med att tömma båten och förberett den för upptagning. Kalas för en nybliven trettonåring. Tiden swishar fram och det känns inte som jag hinner med. Stressen river i hela kroppen.
Från att ha känt mig riktigt nöjd med tillvaron till att vakna flera gånger per natt och sen alldeles för tidigt på morgonen. Samtidigt värker det i kroppen. Dels är det högerfoten som bara inte vill sluta göra ont. Men det är annat med. Mitt ben värker igen. Hade så för nåt år sen utan att hitta orsak till det. Men ont gör det. På kvällarna värker det från höften ner i foten och hela benet rycker av värken. Kan va stressen. Men jag vet inte. Kanske en nerv i kläm. Ingen aning. Måste komma ihåg att ta tag i det
Men det är lätt att bli van vid smärta, att bara fortsätta i samma mönster.

Jag känner att det tär på mig. Skolarbetet blir tyvärr lidande. Orken finns inte där. Kräkångesten (får bli ett eget uttryck) gör sig påmind på tåget igen. Det har varit lugnt ett tag. Sånt som borde vara roligt blit jobbigt. Och ja, jag vet att det bara är jag som kan förändra. Men det är svårt att bryta invanda mönster...

Men idag ska bli en bra dag. Solen strålar! Det ska bli varmt ute. Intressanta föreläsningar väntar. Jag får fokusera på det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...