tisdag 31 mars 2015

Ett avgörande beslut taget!

Igår kom en läkartid med posten. En sån där som faktiskt skrämmer. Efter att i många år ha tvärvägrat har jag kommit fram till att jag ska sterilisera mig. Jag är helt säker på att jag är nöjd med dom barn vi har. Det blir inga fler. Och en lång tids funderande ledde till det här beslutet.

För ett par veckor sen träffade jag en läkare för att prata om det. Även om att bränna slemhinnorna. Det ingreppet lockar mig... Tyvärr måste jag vänta tre månader efter att hormonspiralen är utplockad innan det blir aktuellt. Det finns tydligen inte tillräckligt med slemhinna att bränna bort just nu... Varför jag ska göra det? För att förhoppningsvis minska på mensen. Slippa blodbad en gång i månaden. Hehe... Så jag får vänta till efter sommaren, vill nog inte passa på och göra ingrepp under sommaren...

Men sterilisering blir det. Jag blev informerad om att det fanns två varianter på ingreppet. Den ena innebar att få klamrer i kroppen så den tackade jag nej till utan att sätta mig in i mer. En anledning till steriliseringen är just att slippa ha nåt i kroppen. Så det blir en laparoskopi, en titthålsoperation. För första gången i mitt 37-åriga liv ska jag sövas. Läskigt!!

Inskrivning är kl.7 på morgonen i Södertälje. Jag kommer få åka hemifrån långt innan tuppen vaknat oavsett om jag får lift eller inte... Huvva!!!!

Och som sagt, igår redan kom läkartiden. Mindre än en månad kvar till operation. Läskigt! Men misstänker att allt går bra. :-)

1 kommentar:

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...