torsdag 19 februari 2015

Våren är nära!

Sedan i söndags räknar vi ner mot våren. Första vårdagen för oss var först den 17:e så det tog ett par dagar till. Men nu är vi sakta men säkert på väg mot våren. Och vädret idag är riktigt vårigt. 6 grader varmt redan när vi vaknade. Sååå härligt!!

Nackdelen är att jag har en toktjock täckjacka och ingen vårjacka. Det blir en aning varmt. Men jag hoppas kunna fixa till det idag. Lunchdaten med Sandra flyttades till Skärholmen. Det finns lunch, det finns affärer med jackor och så är det ganska nära till skolan. Eller i alla fall lätt att åka dit. ;-)

Det finns ytterligare en nackdel med den tidiga våren. Allt grus. På perrongerna är det inte sandat, det är grusat. Stora hårda stenar som inte alls är kul att gå på när snön saknas. Inte i den mängden det är utspritt i alla fall. Så nu får våren gärna komma och alla bakslag med. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...