fredag 22 augusti 2014

Vi har provat BIC Kids.

Jag och barnen har fått chansen att via Buzzador få prova BIC Kids från BIC:s Learnersortiment.
Så här beskriver BIC själva sina pennor:

BIC Kids Learnersortiment
  • Anpassad för den lilla, ovana handen
  • Passar både höger- och vänsterhänta
  • Gul markering visar korrekt fingersättning (gäller alla pennor i hela sortimentet)
  • Greppstöd och stödkant underlättar fingrarnas placering
  • Säljs på ICA, Coop Forum och Willys
  • Pris i handeln mellan 19,90 - 29,90 kr
  • 9 av 10 lärare i Norden rekommenderar BIC Learnersortimentet*
Källa: 93% av 100 svenska, danska och finska lärare intervjuade av TNS-Sfio, rekommenderar BIC Kids sortiment för barn för att lära sig att skriva (februari 2014).
Blyertspennan
  • Linjer som visar korrekt fingersättning
  • Stark spets: barnen kommer inte bryta av den
  • Triangulär form för bättre grepp
  • Lätt att vässa
  • Säker: inga flisor
Stiftpennan
  • Extra stark led med 1.2 mm
  • Kanten möjliggör korrekt fingerpositionering
  • Plats för namn upptill
  • Rund del, pennan vrider sig mellan fingrarna för att undvika muskelkramp
  • Lång hållbarhet: 9 totalt (3 innuti hylsan + 6 refiller)
Kulspetspennan
  • Klickande aktiveringssystem
  • Kanterna tillåter korrekt fingersättning
  • Blått bläck
  • Ger lagom mycket bläck, kladdar inte
  • Easy glide bläck - mjukare att skriva med och flyter bättre än vanligt bläck
  • Rund del, pennan vrider sig mellan fingrarna för att undvika muskelkramp
  • Inget avtagbart lock: säkrare för yngre barn
  • Plats för namn
Både jag och barnen har provat alla pennor. Vi är överens. Det är bra pennor. Lätta att skriva med, lätta att hålla. Stiftpennan har så pass brett stift att man slipper att det går av hela tiden - så som det gärna annars blir med en stiftpenna... Vi gillar längden på dom också. Det är bara maken som tycker dom är lite korta men så har han mycket större händer än oss andra med... :)

Malin hade lite svårt att förstå grejen med att den gula markeringen visar fingersättningen men dom andra tre fattade det direkt. Jag kommer däremot på mig själv med att jag bara hugger pennan och inte tänker på markeringen. Å andra sidan har jag inga problem med fingersättningen när jag skriver.

Vi har både ritat och skrivit med pennorna. Kan säga att blyertspennan var perfekt när jag skulle skugga av en enkrona. Och i skrivande stund hade både jag och barnen dessa pennor i våra väskor. En stor favorit. Rekommenderas!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...